همه چیز در مورد سفر به کیش که باید بدانید!

© Photo / IRNAجزیره کیش
جزیره کیش  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 20.12.2021
اشتراک
از معرفی و رزرو هتل های کیش و خرید بلیط هواپیما تا جاذبه های دیدنی کیش.با ما در این مقاله برای یک سفر حرفه ای به کیش، قدیمیترین جزیره ایران همراه باشید.
زیباترین و البته قدیمی‌ترین جزیره ایران را می‌شناسید؟ همان جایی که خاکش جادوییست و دریایش فیروزه‌ای، تنها جزیره‌ای که آبش شیرین است و محل وقوع افسانه‌های گوناگون بوده؛ کیش، مروارید خلیج فارس. برای سفر به کیش می‌توانید به راحتی، بلیط هواپیما و رزرو هتل خود را تهیه کنید.
مسافرانی که به کیش سفر می‌کنند؛ دو دسته‌اند. دسته اول کسانی هستند که تنها با خرید ارزان ترین بلیط هواپیما کیش و رزرو هتل در آن، عازم یک سفر تفریحی ساده می‌شوند و دسته دیگر، مسافران حرفه‌ای هستند که در سفر به کیش، آن روی گرم و واقعی جزیره را می‌بینند.
انتخاب شما چیست؟ قصد دارید که یک سفر معمولی به کیش داشته باشید یا کیش واقعی را ببینید؟ اگر دسته دوم را انتخاب می‌کنید؛ در ادامه با ما همراه باشید تا هر چیزی در در مورد سفر به کیش باید بدانید را برایتان مورد بررسی قرار دهیم.
آشنایی با فرهنگ و مردم برای سفر به کیش
در سفر به کیش این حقیقت را به چشم خواهید دید که گویی مردم کیش، تلفیقی از زیبایی‌های فرهنگی ایران و همسایگان عربی را برداشته‌اند و امضای خاص خود را بر روی فرهنگ و آداب و رسوم کیش حک کرده‌اند.
بیشتر مردم در سفر به کیش بیشتر وقتشان را در بخش‌های مدرن جزیره می‌گذارند اما کیش واقعی را در کمی آن طرف‌تر و در محله‌های سفین، دیهو و باغو باید پیدا کنید.
هنگامی که مردم کیش، مراسم زار، گرگاعو، عيد مبعث، عید قربان و مراسم اهل هوا و بسیاری از مناسبت های دیگر را برگزار می‌کنند، حتما در آنها شرکت کنید و ببینید که اهل کیش بودن چه حال و هوایی دارد.
پروازهای کیش
برای خرید بلیط هواپیما کیش و سفر به این جزیره می‌توانید پرواز خود را از بین گزینه‌هایی مثل پرواز تابان، کاسپین، آتا، پارس ایر، کیش ایر، ایران ایر و زاگرس ایر انتخاب کنید.
با این که قیمت بلیط هواپیما کیش تا حد زیادی تحت تاثیر زمان سفر شماست اما در حال حاضر ارزان ترین بلیط تهران کیش را می‌توانید از معراج ایر و گران‌ترین بلیط را در همین مسیر از هواپیمایی ایران ایرتور خریداری کنید.
جاذبه های کیش
اکثرا کیش را به جاذبه های مدرن و تفریحات آبیش می‌شناسند اما اینبار که به کیش سفر کردید، حتما از جاذبه هایی مثل شهر باستانی حریره، شهر زیرزمینی کاریز، کشتی یونانی کیش، دره پرتغالی ها، خانه مردم‌شناسی کیش، بوستان آهوان کیش، درخت سبز کیش، آب انبار و خانه اعیانی کیش حتما بازدید کنید.
هتل های کیش
این که در کدام یک از هتل های کیش اقامت کنید؛ کاملا به این بستگی دارد که سبک سفر انتخابیتان به کیش چگونه است. آیا می‌خواهید هزینه‌های خود را مدیریت کنید و در یکی از هتل های ارزان کیش اقامت کنید یا این که هتل های لوکس و بسیار مجهز کیش را طول سفر مناسب می‌دانید؟
برای رزرو هتل ارزان کیش، هتل لوتوس کیش، هتل شباویز کیش، هتل ققنوس کیش، هتل فانوس، هتل خاتم کیش، هتل تماشا کیش، هتل گلدیس کیش، هتل ستاره کیش و هتل آبادگران کیش برای شما گزینه‌های مناسبی هستند.
اگر هم که قصد اقامت در یک هتل لوکس و بسیار مجهز دارید، می‌توانید برای رزرو هتل گراند کیش، پارسیان کیش، هتل آرامیس پلاس و هتل ترنج کیش را انتخاب کنید.
در مجموع، برای رزرو هتل در کیش انتخاب‌های زیادی پیش روی شماست. برخی از هتل‌های این جزیره دارای امکانات ویژه‌ای همچون ساحل اختصاصی، کلوپ تفریحات اختصاصی و ... نیز هستند یا پیشنهادهای ویژه‌ای مانند گشت رایگان جزیره و تخفیف‌های چشمگیر برای استفاده از تفریحات کیش را ارائه می‌دهند که با استفاده از آنها می‌توانید اقامتی راحت و بی دغدغه به کیش داشته باشید.
در این جزیره می‌توانید لحظاتی سرشار از آرامش داشته باشید، چاشنی هیجان را به سفرتان اضافه کنید، از گشت در مراکز خرید لذت ببرید و به تماشای زیبایی‌های سواحل خلیج فارس بنشینید.
غذاهای کیش
مردم کیش مثل دیگر ساکنان جنوب، علاقه زیادی به ماهی و آبزیان دارند؛ به همین خاطر، رد پای ماهی را در اکثر غذاهای جنوبی خواهید دید. معروف‌ترین غذاهایی که در کیش خواهید خورد عبارتند از: سمک مشوی، مضروبه، قلیه ماهی، خورشت میگو، کله کندی، مارگوک، پودنی، حمسه الخرت، برنج مجبوس، برنج بریانی، محمر، هریسه و خبیصه.
این غذاها را می‎توانید در تمامی رستوران‌های سنتی کیش میل کنید هر چند که اگر مهمان یک خانواده محلی و با صفای کیشی باشید؛ تجربه خوردن غذاهای سنتی در سفر به کیش قطعا از یادتان نخواهد رفت.
افسانه های کیش
مردم کیش هم مثل دیگر مناطق ایران، قصه‌ها و افسانه‌های خودشان را دارند. آنها را نقل می‌کنند و دمی در کنار هم، خاطراتی خوب و ماندگار می‌سازند. با خرید بلیط هواپیما کیش و رزرو هتل در آن، تنها یک سفر تفریحی نخواهید داشت بلکه به شهر افسانه‌ها خواهید رفت.
مثلا در سفر به کیش پیشنهاد می‌کنیم تا از زبان محلی‌ها، قصه قلعه جنی را بشنوید و از آنها بخواهید تا دلیل صداهای ترسناک و نا مفهومی که مخصوصا شب‌ها از این قلعه به گوش جماعتی که خارج از آن هستند می‌رسد را برایتان بگویند.
داستان کشتی یونانی هم شنیدنی است؛ از زمانی که این کشتی به آب‌های خلیج فارس و ساحل کیش رسید تا زمانی که به گل نشست و ماهیتش از یک کشتی باربری و مجهز اروپایی به یک جاذبه در حال فروپاشی تبدیل شد.
سوغاتی های کیش
سوغاتی‌های کیش با هرجای دیگری متفاوت هستند. در سفر به کیش برای عزیزان و دوستانتان کفش و لباس، صنایع دستی مرجان، گوش ماهی، گلیم سوزنی، صدف، سبدها، حصیرها، کوزه‎های سفالی، پولک، پارچه‌های گلابتون، حنا، ادویه و عسل، خرما و مرکبات، شکلات و قهوه و ماهی و خرچنگ بخرید و یادگاری خوب از کیش برایشان ببرید.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала