هشدار آب‌گرفتگی و کولاک برف در ۲۶ استان ایران

© Photo / IRNAبارش برف در ایران
بارش برف در ایران  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 20.12.2021
اشتراک
سازمان هواشناسی: طی 5 روز آینده بارش‌ها در مناطق سردسیر و مرتفع به‌شکل برف است و در این مناطق کاهش دید به‌دلیل وقوع مه و کولاک برف پیش‌بینی شده است.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از "تسنیم"، بر اساس تحلیل نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز دوشنبه 29 آذر 1400 در استان‌های واقع در شمال غرب، غرب، جنوب غرب کشور، ارتفاعات و دامنه‌های جنوبی البرز واقع در استان‌های تهران، قزوین، البرز، قم، مرکزی، نیمه شمالی فارس، بوشهر و بخش‌هایی از اصفهان وزش باد موقتی و در مناطق مستعد رعدوبرق و بارش تگرگ پیش‌بینی می‌شود.
سازمان هواشناسی با اشاره به تداوم فعالیت سامانه بارشی و ورود سامانه بارشی جدید به کشور نسبت به وقوع آب‌گرفتگی و کولاک برف در ۲۶ استان هشدار صادر کرد. بیشترین بارش‌های امروز برای استان‌ها چهارمحال و بختیاری، خوزستان و جنوب لرستان است.
طی 5 روز آینده بارش‌ها در مناطق سردسیر و مرتفع به‌شکل برف است و در این مناطق کاهش دید به‌دلیل وقوع مه و کولاک برف پیش‌بینی شده است.
ساخت آب از هوا در صحرای «بورگ العرب» مصر توسط ربات ELU - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.09.2021
چندرسانه ای
ساخت آب از هوا
بر اساس اعلام سازمان هواشناسی از اواخر وقت فردا با ورود سامانه بارشی جدید به کشور بارش‌ها در شمال غرب آغاز خواهد شد. چهارشنبه در شمال غرب و بخش‌هایی از مناطق غرب کشور بارش باران، برف و کاهش دما روی می‌دهد، همچنین در این روز با شمالی شدن جریانات روی دریای خزر در استان‌های گیلان و مازندران بارش باران پیش‌بینی می‌شود که روز پنجشنبه علاوه بر این دو استان در گلستان نیز ادامه خواهد داشت.
اثر مخاطره: جاری شدن روان‌آب، آبگرفتگی معابر عمومی، بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها و مسیل‌ها، لغزندگی جاده‌ها، کاهش دید و کولاک برف در جاده‌های کوهستانی، مسدود شدن جاده‌های کوهستانی و برفگیر، تأخیر یا لغو پرواز، تخریب سازه‌های موقت و سست و احتمال شکستن درختان.
توصیه: پرهیز از توقف و تردد در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، بازگشایی آبروها و دهانه پل‌ها، تجهیز خودروها به ادوات زمستانی و اطمینان از سوخت کافی، جلوگیری از هرگونه فعالیت‌های کوهنوردی، عدم جابه‌جایی عشایر کوچ‌رو، جمع‌آوری دام‌ها از حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها و آمادگی فرمانداری‌ها، شهرداری‌ها، راهداری، وزارت نیرو و سایر دستگاه‌های اجرایی برای مقابله با رخداد خسارات احتمالی ناشی از بارش برف و وقوع سیلاب، تقویت سازه‌های موقت.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала