مامور سابق سیا: روسیه "امپراتوری شیطان" نیست

© AFP 2023 / Saul Loebمامور سابق سیا: روسیه "امپراتوری شیطان" نیست
مامور سابق سیا: روسیه امپراتوری شیطان نیست  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 20.12.2021
اشتراک
وایزبرگ افسر سابق سیا در سخنانی گفت که ایالات متحده آمریکادر دیدگاه های خود در مورد روابط با روسیه در گذشته گیر کرده است.
به گزارش اسپوتنیک، جوزف وایزبرگ، مامور سابق سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا)، نویسنده برخی سریال آمریکایی آمریکایی ها، گفت: دیدگاه سیاستمداران آمریکایی در مورد روابط با مسکو در گذشته گیر کرده است. به گفته او، واشنگتن همچنان مسکو را به عنوان یک "امپراتوری شیطانی" می بیند. این مامور سابق، اتهامات غرب در مورد ادعای "تجاوز" مسکو به اوکراین را با دوران جنگ سرد مقایسه کرد. سپس سعی کردند اتحاد جماهیر شوروی را به منفی ترین شکل به شهروندان ایالات متحده آمریکا معرفی کنند. این افسر اطلاعاتی خاطرنشان کرد که برای حدود 20 سال او یک "جنگجوی سرسخت در جنگ سرد" بود، اما در مورد روابط بین دو کشور بسیار تجدید نظر کرده است.
ریابکوف: تحریم های آمریکا علیه روسیه بی اثر خواهد بود - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.12.2021
ریابکوف: تحریم های آمریکا علیه روسیه بی اثر خواهد بود
وی افزود: من معتقد نیستم که ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه و دوستانش در کرملین شرورانی هستند که دموکراسی پایدار، شایسته و انسانی ما آمریکایی ها را تهدید می کنند. وایزبرگ یادآور شد که در سال های اخیر واشنگتن تلاش های زیادی برای "ادغام اروپایی" کشورهای جمهوری های شوروی سابق انجام داده است که در نتیجه آن لتونی، لیتوانی و استونی به عضویت ناتو درآمدند. آمریکا شروع به استقرار تسلیحات خود در خاک این کشورها کرد و سپس تحریم های متعددی را علیه مسکو اعمال کرد. او توضیح داد: "همه این گام‌ها اقدامات تهاجمی بود که یک فرد یا دولت عاقل می‌توانست آن را به‌عنوان یک تهدید ببیند".
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала