واکنش ناتو درباره پیشنهاد کنفرانس با روسیه در حوزه نفوذ

© Sputnik / Stringer /  مراجعه به بانک تصاویر اظهار نظر ناتو درباره کنفرانس با روسیه در حوزه نفوذ
اظهار نظر ناتو درباره کنفرانس با روسیه در حوزه نفوذ - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.12.2021
اشتراک
دبیرکل ناتو برگزاری کنفرانس با روسیه درباره حوزه های نفوذ را اقدامی اشتباه خواند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از نشریه دیمانش، ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو از ایده میزبانی کنفرانس حوزه نفوذ با روسیه انتقاد کرد.
دبیرکل اتحاد آتلانتیک شمالی مخالف برگزاری رویدادی است که در آن رهبران جهان بتوانند در مورد حوزه‌های نفوذ، توانایی کنترل آنچه که همسایگانشان ممکن است انجام دهند یا انجام ندهند، بحث کنند. استولتنبرگ این را یک جهت گیری نادرست و یک گام به عقب خواند.
به عقیده وی، مسکو به جای صحبت در مورد حوزه های نفوذ ناتو، باید راه های اعتمادسازی، کنترل تسلیحات، کاهش تنش ها و تضمین شفافیت رزمایش ها را مورد بحث قرار دهد.
پیشتر سخنگوی ناتو گفته بود که ائتلاف آتلانتیک شمالی برای مذاکرات سازنده با روسیه در آینده نزدیک آماده است. به گفته وی، همه کشورهای عضو این سازمان پیشنهادات ارائه شده از سوی طرف روسی در مورد تضمین های امنیتی را مطالعه کرده اند.
در 17 دسامبر، وزارت خارجه روسیه پیش نویس توافقنامه هایی با ناتو در مورد تضمین های امنیتی را اعلام کرد. به ویژه، آنها حاوی درخواست هایی هستند که مسکو را به عنوان دشمن تلقی نکنند و از گسترش بیشتر ناتو به شرق چشم پوشی کنند. روسیه همچنین پیشنهاد کرد که ائتلاف آتلانتیک شمالی از برنامه ها برای اوکراین صرف نظر کند و کی یف را در این سازمان قرار ندهد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала