طبرسی: تنها 17 روز برای مقابله با سویه اومیکرون زمان داریم

© AFP 2023 / Joseph Preziosoاجباری شدن واکسیناسیون کودکان علیه کرونا در کاستاریکا
اجباری شدن واکسیناسیون کودکان علیه کرونا در کاستاریکا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.12.2021
اشتراک
عضو کمیته علمی کووید-19 ایران: پس از ورود سویه اومیکرون به ایران تنها پس از 17 روز به سویه غالب در کشور تبدیل خواهد شد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از فارس، پیام طبرسی، عضو کمیته علمی کشوری کووید 19 ایران با اشاره به در پیش بودن شب یلدا، گفت: از هموطنان درخواست می‌کنیم از تجمع در فضاهای بسته خودداری کنند همچنین تزریق دز سوم واکسن بسیار ضروری است، هموطنان بعد از گذشت سه ماه از تزریق دوز دوم واکسن کرونا، دوز بوستر را حتماً بزنند.
طبرسی با عنوان این مطلب که اگر امروز سویه اومیکرون وارد ایران شود ظرف مدت 17 روز به سوش غالب در کشور تبدیل خواهد شد، افزود: این سرعت انتقال در مورد دلتا، 100 روز بود. اگر امروز یک مورد امیکرون در کشور تشخیص دهیم، ممکن است تا 17 روز دیگر کشور درگیر امیکرون شود و نقشه آبی کشور ممکن است بلافاصله به یک نقشه قرمز تبدیل شود.
هشدار مقام ایرانی درباره سویه اومیکرون پس از تایید آن در ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.12.2021
هشدار مقام ایرانی درباره سویه اومیکرون پس از تایید آن در ایران
.ی تاکید کرد: با سرعت انتقال اومیکرون، نقشه آبی کرونایی کشور خیلی زود به رنگ قرمز تبدیل خواهد شد. توصیه من این است که نه افرادی که در ایران هستند، به اروپا سفر کنند و افرادی هم که قصد آمدن به ایران را دارند، با این شرایط نیایند. به هر حال این نگرانی جدی است. حداقل برای افراد خانواده خودمان احترام قائل شویم تا بیمار نشوند.
طبرسی افزود: برای اُمیکرون فرصت 100 روزه دلتا را هم نداریم، بلکه 17 روز وقت داریم. اگر امروز شناسایی شد 17 روز دیگر با موج امیکرون مواجه خواهیم شد. اگر قرار است مرزی را ببندیم، محدودیت می‌خواهیم ایجاد کنیم و... الان وقتش است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала