ایران با دور زدن آذربایجان اقلام کشاورزی به روسیه صادر خواهد کرد

© Fotolia / Kadmyدلایل رشد مبادلات کالا بین ایران و روسیه چیست؟
دلایل رشد مبادلات کالا بین ایران و روسیه چیست؟  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.12.2021
اشتراک
شرکت های ایرانی مسیر صادرات کالا به روسیه را به نفع حمل و نقل دریایی از دریای خزر به جای مسیر زمینی از آذربایجان تغییر می دهند.
به گزارش اسپوتنیک، سید رضا نورانی رئیس اتحادیه کشاورزی ایران درگفتگو با خبرگزاریهای ایران در روز یکشنبه اعلام نمود: با توجه به کندی کار گمرک آذربایجان در رابطه با میوه و تره بار صادراتی، مسیر دریایی از طریق دریای خزر جایگزین می شود که هم ارزانتر و هم سریعتر است. به گفته نورانی، "بنادر امیرآباد، انزلی و آستارا در صادرات میوه و تره بار به روسیه فعالیت دارند." وی افزود: "پیش از این کالاها از طریق آذربایجان طی 5 تا 6 روز به مقصد می‌رسیدند، اما به دلیل تردد فعلی در گمرک آذربایجان، 9 تا 10 روز سفر می‌کنند، در حالی که مسیر جدید زمان را به هشت یا نه روز کاهش می‌دهد."
رشد ۶۳ درصدی تبادل کالا بین ایران و روسیه از ژانویه تا اوت سال جاری - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.10.2021
رشد ۶۳ درصدی تبادل کالا بین ایران و روسیه از ژانویه تا اوت سال جاری
رئیس اتحادیه کشاورزی در ایران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا زودتر از این مسیر استفاده نمی شد، خاطرنشان کرد: مشکل کمبود کانتینرهای یخچال دار وجود دارد. این اولین بار نیست که طرف ایرانی درباره مشکلات ارسال محصولات کشاورزی به روسیه از طریق آذربایجان اظهار نظر می کند. به عنوان مثال، در 18 اکتبر، سید جلیل جلالی فر، یکی از اعضای هیئت مدیره اتاق بازرگانی مشترک ایران و روسیه، گفت که طرف آذربایجانی در پس زمینه افزایش تنش در روابط بین باکو و تهران، مانع صادرات کالا از ایران به روسیه می شود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала