افسر سابق سیا: واشنگتن همچنان مسکو را به عنوان یک "امپراتوری شیطانی" می‌بیند

© AFP 2023 / Saul Loebسازمان سیا
سازمان سیا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.12.2021
اشتراک
افسر سابق آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا اظهار داشت که ایالات متحده در مورد روابط با مسکو در زمان گذشته گیر کرده است.
به گزارش اسپوتنیک، جو وایزبرگ، افسر سابق آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) اظهار داشت که دیدگاه سیاستمداران آمریکایی در مورد روابط با مسکو در زمان گذشته گیر کرده است، زمانی که ایالات متحده خود را "قربانی خوب یک حریف غیر اخلاقی" معرفی می‌کرد.
به گفته وایزبرگ، واشنگتن همچنان به جهان بینی دوتایی پایبند است و مسکو را به عنوان یک "امپراتوری شیطانی" می‌بیند. این مامور سابق سیا، اتهامات غرب در مورد ادعای "تجاوز" مسکو به اوکراین را با دوران جنگ سرد، زمانی که سعی می‌شد اتحاد جماهیر شوروی را به منفی ترین شکل به شهروندان ایالات متحده معرفی کنند، مقایسه کرد.
La cérémonie de mise à l'eau du sous-marin nucléaire Belgorod à Severodvinsk - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.12.2021
وحشت آمریکا از ضربه روسیه به "کشتی های دموکراسی"
این افسر سابق اطلاعاتی خاطرنشان کرد که برای حدود ۲۰ سال او یک "جنگجوی سرسخت جنگ سرد" بود، اما اکنون درباره روابط بین دو کشور تجدید نظر کرده است. وی افزود: من معتقد نیستم که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه و دوستانش در کرملین شرورانی هستند که دموکراسی پایدار، شایسته و انسانی ما را تهدید می‌کنند.
وایزبرگ تاکید کرد: واشنگتن در سال‌های گذشته تدابیر خصمانه علیه روسیه را لحاظ کرده که از جمله آن اعطای عضویت ناتو به جمهوری‌های جدا شده از شوروی سابق، تشکیل سپر موشکی در نزدیکی مرزهای روسیه و اعمال تحریم‌ها علیه روسیه است. هر کشوری طبیعتا چنین گام‌هایی را تهدیدی بر امنیت خود می‌داند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала