پنتاگون شمار تلفات غیر نظامیان کشته شده در سوریه را کمتر نشان داد

© Photo / Public domain / DVIDS / SSgt Eunique Stevensپنتاگون حمله به پایگاه نیروی هوایی در عراق را تایید کرد
پنتاگون حمله به پایگاه نیروی هوایی در عراق را تایید کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.12.2021
اشتراک
نیویورک تایمز: پنتاگون شمار غیر نظامیان کشته شده در سوریه، عراق و افغانستان را کمتر نشان داد.
به گزارش اسپوتنیک، به گفته نیویورک تایمز با استناد به بیش از هزار سند وزارت امور خارجه آمریکا، پنتاگون تعداد غیرنظامیان کشته شده در حملات هوایی ارتش آمریکا در سوریه، عراق و افغانستان را دست کم گرفته است، در واقع این تعداد "بسیار بیشتر" از تخمین های نظامی است.
این روزنامه که به طور مستقل برآورد تلفات را تجزیه و تحلیل می کند، می نویسد: "تعیین تعداد کل تلفات غیرممکن است، اما یک چیز مطمئن است: بسیار بیشتر از آن چیزی است که پنتاگون اعتراف کرده است.
نگرانی روسیه نسبت به طرح عربستان برای حمله به حدیده یمن - اسپوتنیک ایران  , 1920, 30.03.2017
روسیه ائتلاف امریکایی را به جلوگیری از تلفات در بین غیر نظامیان در سوریه فرا می خواند
این روزنامه می نویسد که به طور مستقل تخمین تلفات را تجزیه و تحلیل کرد، از بیش از صد مکان مرتبط با حملات بازدید کرد و با بازماندگان محلی و مقامات سابق و فعلی ایالات متحده مصاحبه کرد.
بر اساس آمارهای نظامی، در نتیجه حملات هوایی انجام شده در چارچوب مبارزه با گروه تروریستی داعش در عراق و سوریه، 1417 غیرنظامی کشته شدند. از سال 2018 تاکنون 188 نفر دیگر در نتیجه عملیات هوایی آمریکا در افغانستان در میان غیرنظامیان جان خود را از دست داده اند.
با این حال، تحلیل این روزنامه از اسناد نشان داد که "صدها مورد مرگ گزارش نشده است."
این روزنامه به ویژه به کاستی‌های تحقیق در مورد حملات هوایی اشاره می‌کند: به عنوان مثال، تنها در 12 درصد از کل حملاتی که در آن غیرنظامیان ممکن است جان خود را از دست بدهند، انجام تحقیقات کامل توصیه شده است. تحقیقات "بر اساس شواهد نادرست یا ناقص" بود. علاوه بر این، گزارش‌های مربوط به تلفات غیرنظامیان به طور سیستماتیک "رد شد" زیرا هیچ جسدی در فیلم‌های ویدئویی ضبط نشد، اگرچه این فیلم اغلب کوتاه‌تر از آن بود که بتوان بر اساس آن قضاوت کرد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала