نماینده مجلس ایران درباره احتمال حذف یارانه بنزین سخن گفت

© IRNAنماینده مجلس ایران درباره احتمال حذف یارانه بنزین سخن گفت
نماینده مجلس ایران درباره احتمال حذف یارانه بنزین سخن گفت - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.12.2021
اشتراک
سنگدوینی با اشاره به اینکه دهک‌های بالا به راحتی از یارانه استفاده می‌کنند و هزینه‌ای هم بابت آن نمی‌پردازند گفت که دهک‌های پایین به کلی از این یارانه محرومند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایلنا، رمضانعلی سنگدوینی، عضو کمیسیون انرژی مجلس ایران اعلام کرد: در حال حاضر برخی از خانوارها خودرو ندارند اما برخی طبق آماری که اعلام شده تا 10 خودرو هم دارند، بنابراین برای ساماندهی توزیع سوخت به دارندگان خودرو طرح وان را ارائه دادیم که بر اساس آن باید یارانه پنهان حذف شود و هر کس به اندازه سهم خود مصرف کند، زیرا بنزینی که مصرف می‌شود حق عموم مردم است.
عضو کمیسیون انرژی مجلس ایران تاکید کرد: اکنون کسی که خودرو ندارد و از حمل و نقل عمومی استفاده می‌کند هزینه آن را می‌پردازد اما دارندگان خودرو از بنزین یارانه‌ای استفاده می‌کنند و این عادلانه نیست.
وی با بیان اینکه یارانه پنهان در کشور ما بسیار بالا است، گفت: دهک‌های بالا به راحتی از یارانه استفاده می‌کنند و هزینه‌ای هم بابت آن نمی‌پردازند، اما دهک‌های پایین به کلی از این یارانه محرومند.
سنگدوینی با تاکید بر لزوم ساماندهی وضعیت یارانه‌ها خاطرنشان کرد: در هر حال باید سازوکار حذف یارانه بررسی شود و به گونه‌ای باشد که به مردم بخصوص دهک‌های پایین فشار وارد نشود، زیرا حذف یارانه سوخت منجر به افزایش هزینه حمل و نقل می‌شود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала