واکنش نماینده ایران در سازمان ملل به قطعنامه وضعیت حقوق بشر در ایران

© Photo / IRNAزهرا ارشادی، سفیر و معاون نمایندگی ایران در سازمان ملل
زهرا ارشادی، سفیر و معاون نمایندگی ایران در سازمان ملل  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.12.2021
اشتراک
خانم زهرا ارشادی، سفیر و معاون نمایندگی ایران در سازمان ملل در واکنش به تصویب قطعنامه درباره محکومیت نقض حقوق بشر توسط جمهوری اسلامی در مجمع عمومی سازمان ملل اظهار داشت: تصویب کنندگان این قطعنامه مغرضانه و غیرسازنده که حامیان اصلی نژاد پرستی و اشغالگری هستند، دیگران را به رعایت حقوق بشر موعظه نکنند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل ازالعالم، سفیر ایران در سازمان ملل روز جمعه به وقت محلی افزود: ۱۰۰ کشور با این قطعنامه همراهی نکردند و به نظر می رسد زمان آن رسیده است که نمایندگان این ۱۰۰ کشور به قهرمانان خودخوانده حقوق بشری که از طریق اعمال نفوذ، فریب‌کاری و ارائه اطلاعات نادرست به‌دنبال سلب آزادی کشورهای مستقل هستند، اعتراض کنند.
 مجمع عمومی سازمان ملل  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.12.2021
تصویب قطعنامه سازمان ملل درباره وضعیت حقوق بشر در ایران
معاون نمایندگی ایران در سازمان ملل ادامه داد: بررسی فهرست حامیان اصلی قطعنامه از قبیل کانادا، آمریکا، رژیم صهیونیستی و برخی کشورهای غربی، بیانگر این واقعیت است که حامیان اصلی نژادپرستی، اشغالگری و آنانی که مرتکب قتل‌های فجیع بومیان هستند گرد هم آمده‌ اند تا دیگران را به رعایت حقوق بشر موعظه کنند.
ارشادی تصریح کرد: ممکن است غرب در مقابل جنایات هولناک کانادا سکوت اختیار کند، اما تاریخ هرگز فراموش نخواهد کرد که در سرزمین به اصطلاح آزادگان، هزاران کودک بومی مورد آزار جنسی قرار گرفته‌ و به قتل رسیده‌اند و اجساد آنان یافت شده است.
معاون نمایندگی ایران در زمان ملل گفت: حامیان این قطعنامه بیشتر علاقه ‌مند به کسب امتیاز و استفاده ابزاری از حقوق بشر هستند و چنین قطعنامه هایی نیز توصیه ای است.
ارشادی پیش از این نیز هنگام تصویب این قطعنامه در کمیته سوم مجمع عمومی سازمان ملل آن را مغرضانه دانست و گفت: این قطعنامه نشان‌دهنده تحریف گزینشی و سیاسیِ واقعیت‌های موجود و نمایانگر سیاست خصمانه و تعمدی تحریک دیگران به ایران‌هراسی است.
وی افزود: این قطعنامه مغرضانه و غیرسازنده که مقرر شده است در کمیته سوم به رأی گذاشته شود، یک حرکت سیاسیِ غیرصادقانه و غیرقابل دفاع است.
معاون نمایندگی ایران در سازمان ملل اضافه کرد: قطعنامه اشاره شده مملو از خطاهای موضوعی بوده، نشان‌دهنده تحریف گزینشی و سیاسیِ واقعیت‌های موجود و نمایانگر سیاست خصمانه و تعمدی تحریک دیگران به ایران‌هراسی است.
دیپلمات ارشد ایران در سازمان ملل تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران صراحتاً و از سرآغاز شکل‌گیریِ این قطعنامه، آن را همانند سایر قطعنامه‌های کشوری مردود شمرده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала