هشدار نخست وزیر پاکستان به هند

© Photo / IK / IKعمران خان، نخست وزیر پاکستان
عمران خان، نخست وزیر پاکستان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.12.2021
اشتراک
عمران خان ، نخست وزیر پاکستان جمعه شب با هشدار به کشور همسایه‌اش هند گفت که اگر این کشور بخواهد دست به هرگونه اقدام نظامی علیه ما بزند، همانند سال ۲۰۱۹ به آن پاسخ خواهیم داد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، عمران خان در گفت وگو با برنامه "الجانب الاخر" به زبان عربی که از شبکه تلویزیونی "الجزیره" قطر پخش می‌شود، درخصوص مسأله کشمیر هم گفت که ما این موضوع را در تمام محافل بین‌المللی مطرح خواهیم کرد.
نخست وزیر پاکستان همچنین هشدار داد: هرگونه تنش نظامی میان پاکستان و هندوستان هشداری برای جنگ میان دو قدرت هسته‌ای [در منطقه] است.
عمران خان در بخش دیگری از سخنانش به موضوع افغانستان پرداخت و گفت که اگر این کشور بار دیگر به هرج و مرج بیفتد، به معنای آن است که پاکستان مجددا رنج خواهد برد.
پرچم  پاکستان  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.12.2021
پاکستان دعوت آمریکا برای شرکت در نشست دموکراسی را قبول نکرد
وی در پایان همچنین خواستار کمک به افغانستان شد چرا که به گفته او "هرگونه بی نظمی، این کشور را به سمت هرج و مرج خواهد برد".
این اظهارات یک روز پیش از آن روی می‌دهد که پاکستان از دولت موقت طالبان برای حضور در نشست فوق العاده وزیران امور خارجه کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی که قرار است از امروز (شنبه) به مدت دو روز در اسلام‌آباد برگزار شود، دعوت کرد.
در بیانیه مذکور آمده است: نشست مقام‌های ارشد کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی روز شنبه ۱۸ دسامبر (۲۷ آذر) در شهر اسلام‌آباد برگزار خواهد شد.
همزمان با ورود مقام‌های کشورهای اسلامی به پاکستان تدابیر شدید امنیتی در اسلام‌آباد پایتخت این کشور برقرار شده و قرار است طی ۲ روز آینده رفت و آمد عمومی به منطقه دیپلماتیک و اطراف محل برگزاری نشست فوق العاده وزیران خارجه کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی در پارلمان پاکستان و همچنین محل اقامت هیات‌های خارجی ممنوع شود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала