فرش مدرن ایرانی چه خصوصیاتی دارد؟

© Photo / Spiritual Administration of Muslims of the Republic of TatarstanИнтерьер мечети "Чаллы Яр" в Набережных Челнах
Интерьер мечети Чаллы Яр в Набережных Челнах - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.12.2021
اشتراک
این روزها استفاده از دکوراسیون به سبک مدرن بیشتر به چشم می خورد. اما آیا از ویژگی های فرش مدرن جهت استفاده در دیزاین داخلی منزل خود آگاهی دارید؟ منظور از فرش سبک مدرن چیست و انواع آن شامل چه فرش هایی می باشد؟
شناخت فرش مدرن
فرش ماشینی مدرن، از جمله فرش هایی است که امروزه نه تنها در کشور خودمان بلکه در سراسر دنیا بسیار پر طرفدار شده است. به طور کلی می توان در تقسیم بندی آن ها را شامل فرش های مدرن وینتیج ، فرش های شگی، شنل، فریز، ترک، سه بعدی و عروسکی که اغلب برای اتاق کودکان استفاده می شود و در دسته فرش اتاق کودک قرار دارد؛ دانست.
این فرش های زیبای فانتزی یا مدرن با تنوع طرح ها و رنگ های چشم نواز امکان تناسب رنگ ها را در خانه شما پیش از پیش فراهم می کنند و در نتیجه سبب جذاب شدن و زیبایی دو چندان دیزاین داخلی خواهند شد.
در حال حاضر فرش های مدرن با نام های مختلف و طرح های متفاوت در بازار عرضه می شوند که با توجه به نوع بافت آنها از شکل و ویژگی های متفاوتی برخوردار هستند. البته می توان شباهت آن ها را از جهت استفاده در سبک دکوراسیون مدرن یکی دانست.
مهمترین خصوصیات فرش مدرن چیست؟
چنانچه کمی دقت کنید می توانید به راحتی تفاوت بین فرش مدرن را از انواع سنتی و کلاسیک آن ها تشخیص دهید. مهمترین وجه تمایز این دسته از فرش ها که اغلب هم سبب محبوبیت زیاد آن ها شده بدون طرح و نقشه بودن آن ها است. مهمترین ویژگی های این فرش ها عبارتند از:
امکان ست کردن آسان با دیزاین داخلی
این عامل خود سبب شده تا بتوان به راحتی فرش را با سایر لوازم مدرن منزل ست کرد و از این بابت دغدغه ای نداشت. در اغلب فرش های مدرن از طرح های بی نظمی استفاده می شود که در اوج در هم ریختگی سرانجام به یک نظم واحد می رسند! پس شما تنها با یک فرش مدرن می توانید به یک دکوراسیون ساده و اما شیک و کم هزینه دست پیدا کنید.
استفاده از رنگ بندی های جذاب و مدرن
به کار بردن رنگ بندی های متنوع از رنگ روشن گرفته تا انواع سایه های تیره در بطن فرش به نوعی سبب شده تا شما به راحتی آن را به ترکیبات رنگ های فضای داخلی خانه خود اضافه کنید و در عین سادگی طرح فرش، سبکی مدرن و جذاب را به دیزاین داخلی تزریق نمایید.
تنوع در مدل و طرح
فرش های مدرن نسبت به انواع سنتی آن ها دارای تنوع زیادی در طرح و مدل بوده به صورتیکه شما می توانید انواع مدل وینتیج یا پتینه، فانتزی، سه بعدی، طرح برجسته بلژیکی و غیره را پیدا کنید.
برخورداری از جنسی مقاوم در برابر پاخوردگی
میزان دوام و مقاومت یک فرش تحت تاثیر جنس الیاف استفاده شده در آن و میزان انعطاف پذیری اش در برابر هر گونه پا خوردگی مشخص می شود. اغلب فرش های مدرن ماشینی امروزی با شانه و تراکم خود شناخته می شوند.
به طوریکه هر چه از شانه و تراکم بیشتری برخوردار باشند در برابر پاخوردگی مقاوم تر خواهند بود. در ضمن جنس الیاف استفاده شده در فرش نیز بی تاثیر نیست. از آنجاییکه در این دسته از فرش ها اغلب از الیاف اکریلیک استفاده می شود نسبت به سایر جنس ها مقاوم تر می باشد.
در حال حاضر جنس فرش های مدرن در بازار شامل:
جنس آکریلیک که به دلیل دوام و حفظ شکل ظاهری به عنوان بهترین جنس شناخته می‌شود.
جنس بعدی مربوط به پلی پروپیلن است که از رنگ‌پذیری بالایی برخوردار بوده و به همین دلیل تنوع رنگ زیادی را در این نوع از فرش‌ها خواهید دید.
در آخر فرش‌های از جنس پلی‌استر یا ابریشم مصنوعی، تنوع رنگ و طرح بالا و پرزدهی کمتری دارند که نمونه پرطرفدار آن فرش بلژیکی می باشد.
قیمت مناسب
یکی دیگر از دلایل مهم مورد توجه قرار گرفتن فرش مدرن، قیمت مناسب آن نسبت به انواع فرش سنتی و دست بافت می باشد. این روزها با ظهور کارخانه های متعدد فرش بافی و ورود صنایع پیشرفته در این زمینه میزان رقابت برای فروش این کالای خانگی بیشتر از گذشته شده است. از طرفی اندازه های متنوع این قبیل فرش ها دست مصرف کننده را برای خرید متناسب با بودجه خود باز می گذارد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала