ربات " موبد" جدید هیوندای + فیلم + عکس

© AFP 2023 / Jung Yeon-Jeشرکت هیوندای
شرکت هیوندای  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.12.2021
اشتراک
این ربات قادر به حمل سالم هر چیز ظریف و شکستنی است.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از سایت "theverge"، شرکت "هیوندای" از یک ربات چهار چرخ جدید رونمایی کرده است که برای حمل تقریباً همه چیز ظریف و شکننده به گونه‌ای طراحی شده است که حتی در عبور از موانع و دست‌اندازها محموله خود را به خوبی حفظ می‌کند.
به گفته "هیوندای"، این ربات به نام "MobED" دارای بدنه‌ای کم ارتفاع و صاف است که برای انجام وظایف با پایداری و مانورپذیری بالا عالی است. این ربات به طور رسمی در نمایشگاه CES ۲۰۲۲ که چند روز دیگر در ماه ژانویه ۲۰۲۲ برگزار خواهد شد، رونمایی می‌شود.
این ربات قادر است بصورت کالسکه کودک عمل کند و یا تعداد زیادی لیوان نوشیدنی را در مسیرهای دارای مانع حمل کند. این ربات ۲۶ اینچ طول، ۱۱۰ پوند وزن دارد و یک دستگاه حرکتی مفید برای افراد مسن یا ناتوان خواهد بود.
این ربات با بدنه‌ای مسطح و مستطیلی شکل طراحی شده است که امکان استفاده‌های متعدد را برای کاربران فراهم می‌کند و روی چهار چرخ بزرگ با سیستم تعلیق مستقل سوار شده است.
سه موتور بر روی هر چرخ این ربات نصب شده است که قدرت و فرمان‌پذیری دقیقی را برای چرخ‌ها فراهم می‌کند و در عین حال کنترل وضعیت بدنه را بیشتر ممکن می‌کند. شرکت سازنده در یک بیانیه مطبوعاتی توضیح داد که کنترل قدرت و فرمان‌پذیری جداگانه برای هر چرخ، چرخش در محل و حرکت در همه جهات را برای این ربات فعال می‌کند. آنها افزودند که این ویژگی‌ها امکان تحرک بسیار مؤثر را حتی در موقعیت‌های باریک و در تنگنا فراهم می‌کند.
چرخ‌های این ربات با تنظیم ارتفاع هر چرخ با توجه به سطح زمین، وضعیت بدنه را کنترل می‌کند و آن را تثبیت می‌کند. لاستیک‌های بادی ۱۲ اینچی "MobED" به جذب ضربه‌ها و لرزش‌ها کمک می‌کنند و به آن اجازه می‌دهند بتواند حتی ظریف‌ترین محموله‌ها را حمل کند.
هیچ جزئیاتی از قیمت این ربات منتشر نشده است و "هیوندای" هنوز اعلام نکرده است که چه زمانی به صورت تجاری عرضه خواهد شد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала