نیویورک تایمز: تخریب تاسیسات هسته‌ای ایران‌ فراتر از توان اسرائیل است

© Sputnik / Vladimir Astapkovichاسرائیل در اعتراضات ایران دخالتی ندارد
اسرائیل در اعتراضات ایران دخالتی ندارد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.12.2021
اشتراک
روزنامه نیویورک تایمز در گزارشی نوشت، اسرائیل توان انجام حمله‌ای که بتواند برنامه هسته‌ای ایران را متوقف کند یا وقفه چشم گیری در آن ایجاد کند، ندارد.
به گزارش اسپوتنیک، روزنامه نیویورک تایمز در گزارشی درباره ادعای اسرائیل مبنی بر تلاش برای اقدام نظامی علیه تاسیسات هسته‌ای ایران در صورت شکست مذاکرات احیای توافق هسته‌ای در وین و تداوم پیش رفت برنامه هسته‌ای تهران، نوشت: مقامات ارشد نظامی پیشین و فعلی اسرائیل می گویند، اسرائیل توان انجام حمله‌ای را ندارد که بتواند برنامه هسته‌ای ایران را متوقف کند یا وقفه چشم گیری در آن ایجاد کند، حداقل می توان گفت چنین چیزی در زمانی کوتاه میسر نخواهد بود.
پرچم اسرائیل - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.12.2021
گزارش و تحلیل
در صورت درگیری با ایران، اسرائیل نابود خواهد شد
نیویورک تایمز افزود: یک مقام رده بالای امنیتی فعلی می گوید، آماده سازی برای حمله ای که بتواند به برنامه هسته‌ای ایران آسیبی جدی وارد کند، حداقل دو سال طول می کشد.
این روزنامه آمریکایی می‌نویسد: به گفته کارشناسان و مقامات رسمی، حمله‌ای در مقیاس کوچک‌تر که تنها به بخش هایی از برنامه هسته‌ای آسیب بزند، در مدت زمان کوتاه تری میسر خواهد بود اما تلاشی گسترده‌تر برای تخریب ده‌ها تاسیسات هسته‌ای در نقاط دوردست ایران‌ —چیزی که مقامات اسرائیلی به آن تهدید کرده‌اند— فراتر از توان ارتش اسرائیل خواهد بود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала