مسأله "منابع انسانی دولت" در ایران

© Photo / Soheil Gargari کاهش سن بازنشستگی زنان در ایران
کاهش سن بازنشستگی زنان در ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.12.2021
اشتراک
کانون بازنشستگان ایران، مخالفت خود با افزایش سن بازنشستگی را اعلام کرد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از "تسنیم"، علی دهقان‌کیا، رئیس کانون بازنشستگان و مستمری‌بگیران تأمین اجتماعی تهران ضمن مخالفت با افزایش سن بازنشستگی در لایحه بودجه ۱۴۰۱ اظهار داشت که در این شرایط مالی سازمان تأمین اجتماعی و بدهی‌های دولت به این سازمان اجرای این طرح درست نیست.
وی در ادامه افزود: "ما با اصل موضوع مخالفیم ضمن اینکه دولت بهتر است بدهی‌های خود را ابتدا پرداخت کند و در ادامه این موضوعات را پیگیری و اجرا کند. در این شرایط مالی، سازمان تأمین اجتماعی و بدهی‌های دولت به این سازمان به هیچ عنوان اصلاح پارامترها در قالب افزایش سن بازنشستگی درست نیست.
دولت در هر ماه قرار است مبلغ 4 هزار و 500 میلیارد تومان به سازمان تأمین اجتماعی بدهد که البته این رقم با شرایط تورمی سال جاری است. همچنین مبلغ 400 هزار میلیارد تومان هم بدهی کلی دولت به سازمان تأمین اجتماعی است.
قانون جوانی جمعیت به دولت ایران ابلاغ شد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.11.2021
قانون جوانی جمعیت به دولت ایران ابلاغ شد
باید منابع و مصارف سازمان پاسخگوی چنین طرح‌هایی باشد. قطعاً کانون شوراهای کار سراسر کشور در این زمینه اظهارنظر خواهند کرد".
در بند "د" تبصره 20 لایحه بودجه 1401 دولت به مسئله "منابع انسانی دولت" اشاره شده است و در این زمینه به منظور پایدارسازی منابع صندوق‌های بازنشستگی، از ابتدای سال 1401، به اصلاحات پارامتریک و افزایش سن و سابقه و تغییر مبنای محاسبات مستمری بازنشستگی پرداخته شده است که بر اساس آن: سنوات خدمت مورد قبول برای بازنشستگی تمام مستخدمین زن و مرد دارای حداقل مدرک کارشناسی معتبر در تمام صندوق‌های بازنشستگی اعم از کشوری، لشگری و سازمان تأمین اجتماعی 2 سال افزایش می‌یابد.
همچنین حداقل و حداکثر سن بازنشستگی تمامی مستخدمین مرد و زن به هر میزان سابقه خدمت در صندوق تأمین اجتماعی، 2 سال افزایش می‌یابد؛ احکام قطعی هیئت‌های رسیدگی به تخلفات اداری برای بازنشستگی از این حکم مستثنی است.
در این لایحه آمده است که محاسبه حقوق بازنشستگی در تمام صندوق‌های بازنشستگی اعم از کشوری، لشکری و سازمان تأمین اجتماعی بر اساس متوسط سه سال آخر زمان اشتغال خواهد بود؛ همچنین آیین‌نامه‌های اجرایی مورد نیاز این قانون در مواردی که مدت خاصی پیش‌بینی نشده است حداکثر ظرف سه ماه پس از ابلاغ این قانون تهیه می‌شود و به تصویب هیئت وزیران می‌رسد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала