روسیه رسماً مشارکت خود در معاهده آسمان های باز را متوقف کرد

© Sputnik / Vitaliy Ankovروسیه رسماً مشارکت خود در معاهده آسمان های باز را متوقف کرد
روسیه رسماً مشارکت خود در معاهده آسمان های باز را متوقف کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.12.2021
اشتراک
روسیه امروز شنبه رسما از معاهده آسمان های باز خارج می شود. مسکو تصمیم به خروج از توافق را پس از خروج ایالات متحده از آن گرفت و متحدان اروپایی واشنگتن از دادن تضمین به طرف روسی مبنی بر عدم انتقال اطلاعات جمع‌آوری‌شده در طول پرواز بر فراز خاک روسیه به واشنگتن خودداری کردند.
به گزارش اسپوتنیک، معاهده آسمان های باز در سال 1992 امضا شد و به یکی از اقدامات اعتمادساز در اروپا پس از جنگ سرد تبدیل شد. پیمان آسمان های باز از سال 2002 به اجرا در آمده است و به کشورهای عضو اجازه می دهد تا آشکارا اطلاعات مربوط به نیروها و فعالیت های نظامی یکدیگر را جمع آوری کنند. تا همین اواخر، 34 کشور طرف این معاهده بودند.
روسیه: مسئولیت کامل فروپاشی پیمان آسمان باز برعهده آمریکا است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.06.2021
روسیه: مسئولیت کامل فروپاشی پیمان آسمان باز برعهده آمریکا است
هنوز مشخص نیست بلاروس که بخشی از یک گروه متحد با روسیه در چارپوب این معاهده بود، در آینده چه خواهد کرد. مینسک تاکید می کند که تصمیم در مورد مشارکت بیشتر یا عدم مشارکت بلاروس در معاهده آسمان های باز به دقت تجزیه و تحلیل و با مشورت با مسکو اتخاذ خواهد شد. اینکه بلاروس چه تصمیمی گرفته هنوز به طور رسمی اعلام نشده است.
در ماه مه سال گذشته، دونالد ترامپ، رئیس جمهور وقت ایالات متحده، اعلام کرد که کشور وی از معاهده آسمان های باز خارج می شود و آمریکا این پیمان را رسماً در نوامبر 2020 ترک کرد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала