تولید چهار هزار مگاوات جدید در ایران

© Photo / IRNAنیروگاه حرارتی طبس
نیروگاه حرارتی طبس - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.12.2021
اشتراک
معاون وزیر نیرو گفت: حدود چهار هزار مگاوات نیروگاه جدید حرارتی نیز وارد مدار شود.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از وزارت نیرو ایران، همایون حایری، معاون وزیر نیروی ایران اعلام کرد که بر اساس برنامه‌ها تا پیک تابستان سال آینده علاوه بر ارتقای توان واحدهای موجود حدود چهار هزار مگاوات نیروگاه جدید حرارتی نیز وارد مدار شود.
وی در ادامه افزود: "در حال ظرفیت منصوبه مجموع نیروگاه‌های ایران به ۸۶ هزار و ۲۱۵ مگاوات رسیده که از این میزان ۶۹ هزار و ۶۲۲ مگاوات آن سهم نیروگاه‌های حرارتی است.
از ابتدای سال تا نیمه آذرماه ۹۵ درصد برق کشور توسط نیروگاه‌های حرارتی تولید شده است. در این بازه زمانی سهم این واحدها در تامین برق مورد نیاز مشترکان ۲۵۷ میلیارد کیلووات ساعت بوده است.
نیروگاه آبی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.12.2021
احداث ۱۰ هزار مگاوات نیروگاه انرژی‌های تجدیدپذیر در ایران
تا پیک سال آینده در ۲۸۶ واحد نیروگاهی کشور طرح‌های ارتقای توان تولید به ظرفیت یک‌هزار و ۱۱۳ مگاوات اجرایی می‌شود. این طرح‌ها شامل نصب سیستم‌ خنک‌کاری هوای ورودی توربین‌های گازی به روش مدیا و تراکم مرطوب، ارتقای توربین‌های گازی به روش‌های MAP۲b، CT۶۰ و نظایر آن‌ها، ارتقای واحدهای گازی به روش Maptune+EMS، افزایش توان واحدهای گازی به روش +IGV و افزایش تولید در واحدهای بخار سیکل‌ترکیبی به روش HRSG additional firing خواهد بود.
برای واحدهای نیروگاهی که تا ابتدای خردادماه ۱۴۰۱ نسبت به افزایش جزئی توان تولیدی از طریق روش‌های نظیر ارتقای واحدهای گازی به روش Maptune+ EMS، افزایش توان واحدهای گازی به روش +IGV، افزایش تولید در واحدهای بخار سیکل‌ترکیبی موجود به روش HRSG additional firing و... اقدام کرده و تایید مربوطه را اخذ کنند، ضریب تشویقی بهای آمادگی در سه ماهه خرداد، تیر و مرداد سال آینده پس از تایید هیئت تنظیم بازار برق ایران اعمال خواهد شد.
بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته مقرر شده است تا پیک تابستان سال آینده علاوه بر ارتقای توان واحدهای موجود حدود چهار هزار مگاوات نیروگاه جدید حرارتی نیز وارد مدار شود".
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала