ارزیابی نماینده ارشد روسیه از چشم‌انداز مذاکرات وین

© Sputnik / Alexandr Natruskin  /  مراجعه به بانک تصاویر مسکو اقدامات اخیر کره شمالی را تنش زا و ناقض قطعنامه های شورای امنیت دانست
مسکو اقدامات اخیر کره شمالی را تنش زا و ناقض قطعنامه های شورای امنیت دانست - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.12.2021
اشتراک
نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین المللی اظهار داشت که نهایی کردن مذاکرات وین با موفقیت در اواخر ژانویه یا اوایل فوریه امکان پذیر است.
به گزارش اسپوتنیک، میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه در سازمان‌های بین المللی مستقر در وین، در حساب کاربری توییتر خود از احتمال ازسرگیری مذاکرات از ۲۳ دسامبر (۲ دی) خبر داد.
اولیانوف نوشت: بنظرم نشانه‌های دلگرم کننده‌ای از سه کشور اروپایی عضو به چشم میخورد که ممکن است مذاکرات از ۲۳ دسامبر (۲ دی) زمانی که هیئت مذاکره کننده ایران آماده باشند، از سرگرفته شود.
نماینده دائم روسیه در این خصوص افزود: امیدوارم با توجه به فوریت موضوع و اینکه واقعاً هیچ توجیهی برای به تاخیر انداختن مذاکرات تا ۳ ژانویه وجود ندارد، از سرگیری مذاکرات از ۲۳ دسامبر تایید گردد.
اولیانوف همچنین در پاسخ به یک کاربر که پرسیده بود، به نظر شما این احتمال وجود دارد که دور هشتم همان طور که ایرانی‌ها گفته‌اند، دور پایانی باشد، نوشت: تنها ایران نیست که می‌گوید هشتمین دور گفتگوهای وین می‌تواند به مرحله نهایی تبدیل شود. برخی دیگر از اعضا، از جمله روس‌ها، این دیدگاه را دارند. نهایی کردن مذاکرات با موفقیت در اواخر ژانویه یا اوایل فوریه امکان پذیر است.
این در حالی است که دیروز (جمعه) دیپلمات‌های هیئت‌های ۴+۱ پس ازدیدار با هیئت ایرانی اعلام کردند که ممکن است دور بعدی مذاکرات از ۲۷ دسامبر (۶ دی) از سرگرفته شود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала