گزارش و تحلیل

۱۶ استان ایران بدون فوتی کرونایی در شبانه روز گذشته

© Photo / IRNA۱۶ استان ایران بدون فوتی کرونایی در شبانه روز گذشته
۱۶ استان ایران بدون فوتی کرونایی در شبانه روز گذشته - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.12.2021
اشتراک
عربستان سعودی، ترکیه، پاکستان، عمان بسیاری از کشورهای اطراف جمهوری اسلامی ایران در منطقه درگیر سویه جدید ویروس کرونا "امیکرون" شده اند، نوعی جهش یافته از کرونا که در مقابل واکسن های موجود از خود مقاومت نشان میدهد و با علائمی نظیر خارش گلو، سرفه خشک، درد عضلانی ملایم، خستگی شدید و تعریق شبانه بیمار را درگیر میکند.
با وجود شیوع سویه ی امیکرون ویروس کرونا اطراف ایران، جمهوری اسلامی ایران ورود این ویروس را به این کشور تایید نکرده اما رئیس اداره مراقبت از بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت ایران احتمال ورود گونه امیکرون به ایران را قطعی دانسته و تنها راهکار دقیق مقابله با آنرا رعایت پروتکل های بهداشتی اعلام کرد.
این در حالیست که محققان انگلیسی اعلام کردند که طبق نتایج مطالعات، واکسن‌ های کرونای شرکت‌ های فایزر و آسترازنکا برای مبارزه با سویه اومیکرون نسبت به سایر گونه های کووید-۱۹، آنتی بادی‌ کمتری تولید می‌کنند.
به گزارش خبرنگار اسپوتنیک در تهران مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد:
تا کنون ۵۹ میلیون و ۲۶ هزار و ۲۲۷ نفر دُز اول، ۵۰ میلیون و ۱۰۹ هزار و ۸۹۰ نفر دُز دوم و سه میلیون و ۴۶۰ هزار و ۴۵۴ نفر، دُز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۱۱۲ میلیون و ۵۹۶ هزار و ۵۷۱ دُز رسید.
در شبانه روز گذشته ۳۲۲ هزار و ۸۸۷ دُز واکسن کرونا در کشور تزریق شده است.
از دیروز تا امروز ۲۶ آذر ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۱۹۶ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۳۴۱ نفر از آنها بستری شدند.
مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۶ میلیون و ۱۶۷ هزار و ۶۵۰ نفر رسید.
افزایش تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در ایران  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.12.2021
عضو کمیته علمی ستاد کرونا ایران: اومیکرون قطعا در ایران وجود دارد
متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۴۶ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۳۰ هزار و ۹۹۲ نفر رسید.
در شبانه روز گذشته ۱۶ استان شامل سیستان و بلوچستان، کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر، ایلام، هرمزگان، یزد، مرکزی، قم، کردستان، گلستان، گیلان، کرمانشاه، لرستان، همدان، اصفهان و خوزستان، هیچ موردی از فوت بیماران کووید۱۹ گزارش نشده است.
همچنین در این بازه زمانی در استانهای بوشهر، خوزستان، مرکزی و البرز فقط یک بیمار کووید۱۹ بستری شده است.
خوشبختانه تا کنون ۵ میلیون ۹۹۵ هزار و ۷۳۴ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند.
دو هزار و ۹۴۱ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستانها تحت مراقبت قرار دارند.
تا کنون ۴۰ میلیون و ۵۶۹ هزار و ۷۸۴ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.
در حال حاضر ۰ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۸ شهر در وضعیت نارنجی، ۱۱۹ شهر در وضعیت زرد و ۳۲۱ شهر در وضعیت آبی قرار دارند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала