کمک ۲.۵ میلیون دلاری کره جنوبی برای حمایت از پناهندگان افغانستانی در ایران

© AP Photo / Geert Vanden Wijngaertدلایل درگیری پناهندگان و اروپاییان ، مسامحه یا تحمل
دلایل درگیری پناهندگان و اروپاییان ، مسامحه یا تحمل - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.12.2021
اشتراک
کره جنوبی به آژانس پناهندگان سازمان ملل متحد و صندوق کودکان سازمان ملل متحد در جهت حمایت از پناهندگان افغانستانی در ایران دو میلیون و ۵۰۰ هزار دلار کمک کرد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از پرتال خبری یونیسف. آژانس پناهندگان سازمان ملل متحد (کمیساریا) و صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) از کمک دو میلیون و ۵۰۰ هزار دلاری جمهوری کره در حمایت از برنامه‌های کمک به پناهندگان افغانستانی در جمهوری اسلامی ایران استقبال می‌کنند.
یون کانگ هیون، سفیر جمهوری کره جنوبی در ایران، روز گذشته با حضور اشتفان پریزنر، هماهنگ‌کننده مقیم سازمان ملل متحد در ایران، قرارداد همکاری در این زمینه را با نمایندگان این دو نهاد سازمان ملل متحد امضا نمود.
سفیر جمهوری کره جنوبی در ایران گفت: جمهوری کره با عنایت به روحیه همیاری، حامی ثابت قدم سازمان ملل متحد و ایران به عنوان کشور میزبان باقی خواهد ماند. با کمک دو میلیون و ۵۰۰ هزار دلاری امروز، حمایت دولت کره در هفت سال گذشته برای رسیدگی به مسئله پناهندگان افغانستانی در ایران به حدود ۳۰ میلیون دلار می‌رسد. اینجانب صمیمانه امیدوارم که کمک مالی امروز به مقابله با بحران و بهبود سطح زندگی افغانستانی‌های تازه وارد و مردم محلی کمک کند.
سرباز ترکیه در مرز ایران و ترکیه در استان وان ترکیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.08.2021
چندرسانه ای
تقویت مرزهای ترکیه برای جلوگیری از ورود پناهندگان افغانستانی
پریزنر اظهار داشت: نهادهای سازمان ملل متحد برای حمایت از جمهوری اسلامی ایران به نحو احسن همکاری می‌کنند. از اینکه جمهوری کره با مشارکت سخاوتمندانه در یافتن راه حل‌های مشترک برای این بحران، نه تنها در ایران بلکه در کل منطقه، همکاری با ما را افزایش می‌دهدتشکر و قدردانی می‌کنیم.
کمیساریا و یونیسف برای به حداکثر رساندن تاثیر این منبع مالی همکاری خواهند کرد که این مشارکت موجب افزایش اقدامات مشترک آمادگی ما به منظور رفع نیازهای تعداد بالای پناهجویان افغانستانی عازم ایران خواهد شد. این همکاری شامل فعالیت‌هایی برای بهبود دسترسی به آب سالم، ساخت و نگهداری سرویس‌های بهداشتی، دوش‌ حمام و امکانات شستشوی لباس برای حدود هفت هزار نفر در دو مهمان‌شهر جدید پناهندگان است. این مهمان‌شهرها توسط نهادهای سازمان ملل متحد و شرکا در مناطق مرزی در حال احداث هستند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала