پنجره هوشمند با صرفه جویی در مصرف انرژی ایجاد شد

© Sputnik / Aleksey Malgavko /  مراجعه به بانک تصاویر پنجره هوشمند با صرفه جویی در مصرف انرژی ایجاد شد
پنجره هوشمند با صرفه جویی در مصرف انرژی ایجاد شد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.12.2021
اشتراک
شیشه پنجره ساخته شده توسط دانشمندان سنگاپوری باعث صرفه جویی در مصرف انرژی می شود.
به گزارش اسپوتنیک، دانشمندان دانشگاه فناوری نانیانگ در سنگاپور (NTU) شیشه پنجره ای ساخته اند که با شرایط آب و هوایی سازگار است و در مصرف انرژی صرفه جویی می کند. این مطالعه در مجله Science منتشر شد.
شیشه با یک لایه خاص به دما و درجه نور طبیعی بیرون واکنش نشان می دهد و خواص خود را تغییر می دهد. بسته به موقعیت، یک پنجره هوشمند یا میزان نور خورشید ورودی به اتاق را کاهش می دهد یا عبور نور خورشید را تسهیل می کند. دانشمندان بر این باورند که اختراع آنها باعث صرفه جویی در منابع برای گرم کردن یا خنک کردن خانه می شود.
شیشه پنجره تطبیقی ​​با استفاده از لایه‌های کامپوزیت، نانوذرات دی اکسید وانادیم، متیل متاکریلات و پوشش‌های با انتشار کم طراحی شده است. در هوای گرم، شیشه نور را در محدوده نزدیک به مادون قرمز عبور می‌دهد، در حالی که به طور همزمان تابش مادون قرمز با طول موج بلند را تقویت می کند که اتاق را خنک می کند. در فصل سرما، دستگاه نور خورشید را متمرکز کرده و آن را به داخل اتاق هدایت می کند. برای کار کردن نیازی به اتصال الکتریکی ندارد.
به گفته نویسنده اصلی این مطالعه، پروفسور لانگ یی، باز شدن پنجره به عنوان کم مصرف ترین بخش خانه در نظر گرفته می شود. در خانواده های آمریکایی، مصرف انرژی در ساختمان های مرتبط با پنجره ها تقریباً چهار درصد از کل مصرف برق در سال را تشکیل می دهد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала