پدیده‌ی پرطرفدار شکستن گوش در میان نوجوانان ایرانی +عکس، ویدئو

© Fotolia / Brian Jacksonپدیده‌ی پرطرفدار شکستن‌گوش در میان نوجوانان ایرانی +عکس، ویدئو
پدیده‌ی پرطرفدار شکستن‌گوش در میان نوجوانان ایرانی +عکس، ویدئو - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.12.2021
اشتراک
شغل پرسود و تبلیغ شکستن گوش در ۱۰ دقیقه به طرح‌ دلخواه، حواشی این روزهای فضای مجازی در ایران شده است.
به گزارش اسپوتنیک، به نقل از خبرنگار روزنامه‌ی خراسان، این روزها در شبکه‌های اجتماعی، صفحه‌های زیادی با عنوان "گوش شکستن" و "گوش شکسته‌ها" و ... دیده می‌شود.
صاحب یکی از این صفحه‌ها با بیش از ۱۰ هزار فالوئر، خودش را استاد "پنجه طلا" معرفی می‌کند و ‌درباره این حرفه عجیب، درآمدش و انگیزه خاص مشتری‌ها از شکستن گوش، می‌گوید: "طیف سنی طرفداران این کار متنوع است. البته بیشتر مشتری‌هایم در چند سال اخیر، نوجوانان هستند. متاسفانه بعضی نوجوانان، خودشان گوش‌شان را با انبردست می‌شکنند که خطرناک است. بعد هم برای ترمیم و خالی کردن آب جمع شده در گوش یا پر کردن قسمت‌های خالی شده، به من مراجعه می‌کنند."
پنجه طلا در ادامه‌ی این گفتگو می‌گوید: "هزینه آموزش این هنر و تکنیک، ۱۰۰ میلیون است. البته پول‌تان خیلی زود برمی‌گردد به جیب‌تان! خود من، حداقل روزی ۲۰ تا گوش می‌زنم. ۴۵ تا ۵۰ تا هم داشتم، اگر درست کار کنی تا ۷۰ تا هم داری."
او در تکمیل توضیحات و درباره‌ی حرفه‌اش و قیمت این کار می‌گوید: "شکستن گوش سالم به مبلغ یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان رسیده است. البته اگر طرح خاصی را برای شکستن گوش‌تان انتخاب کنید، هزینه‌ها بالاتر هم می‌رود. مثلا قیمت مدل‌های حلزونی و گل‌کلمی تا یک میلیون تومان علاوه بر هزینه شکستن گوش هم می‌رسد. البته به تمام مدل‌ها، در مناسبت‌‌ها تخفیف‌ تعلق می‌گیرد تا مشتری با دغدغه کمتری از این امکان، بهره ببرد."
کاربران بسیاری از این پدیده متعجب هستند و عنوان می‌کنند که به تازگی با این موضوع روبرو شده‌اند اما برخی دیگر از کاربران با ذکر نمونه‌هایی عنوان می‌کنند سال‌هاست بسیاری گوش خود را می‌شکنند که به اطرافیان خود بفهمانند ورزشکار و کشتی‌گیر هستند و از او به شکلی بترسند.
کاربرانی ضمن ابراز تاسف از پدیده‌های نوظهور پوشالی در ایران، عنوان می‌کنند با این کارها کسی را پهلوان یا کشتی‌گیر صدا نخواهند کرد. و یقینا عنوان "پهلوان" را به هر شخصی نمی‌گویند و کسانی که برای خودنمایی و ترفند اقدام به شکستن گوش خود می‌کنند بویی از پهلوانی و جوانمردی نبرده‌اند. و چگونه است که این افراد قصد دارند راه چندین ساله را یک شب طی کنند؟!
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала