وزیر بهداشت ایران: ۸۷ درصد جمعیت ایران واکسینه شده اند

© Photoبهرام عین‌ اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران
بهرام عین‌ اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.12.2021
اشتراک
وزیر بهداشت ایران گفت: در حال حاضر ۸۷ درصد جمعیت کشور در برابر کرونا واکسینه شده اند که در برخی استان ها پوشش واکسیناسیون بالای ۹۰ درصد انجام شده است.
به گزارش اسپوتنیک، بهرام عین اللهی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران ظهر جمعه در حاشیه سفر به شهرستان خاتم در جمع خبرنگاران اظهار داشت: شعار دولت سیزدهم، خدمتگزاری و حرکت جهادی در مناطق محروم است و امیدواریم دولت با توجه به امکاناتی که در اختیار دارد، اولویت به مناطق محروم بیشتر داده شود.
وی با اشاره به واکسیناسیون کرونا ادامه داد: با انجام واکسیناسیون و رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی، احتمال ابتلاء به اومیکرون و هر سویه دیگری از این ویروس بسیار کم است.
عین اللهی با اشاره به اینکه ۸۷ درصد جمعیت کشور در برابر کرونا واکسینه شدند، افزود: همچنین ۸۹ درصد جمعیت بالای ۱۲ سال در استان یزد دوز اول و ۷۶ درصد دوز دوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.
وی با اشاره به وضعیت وخیم کرونا و شیوع اومیکرون در جهان ادامه داد: در کشور ما علیرغم مشاهده برخی موارد مشکوک و آزمایش‌های انجام شده، هنوز گزارش رسمی از مشاهده سویه جدید کرونا اعلام نشده است.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران گفت: انتشار خیلی سریع و پایین بودن مرگ و میر از ویژگی‌های این ویروس است و همچنان واکسیناسیون، استفاده از ماسک، رعایت فاصله اجتماعی و استفاده از ضدعفونی ها از راه‌های پیشگیری به شمار می‌آید که با انجام واکسیناسیون و رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی، احتمال ابتلاء به اومیکرون و هر نوع دیگری از این ویروس بسیار کم است.
افزایش تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در ایران  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.12.2021
عضو کمیته علمی ستاد کرونا ایران: اومیکرون قطعا در ایران وجود دارد
عین اللهی با اشاره به وضعیت دارو افزود: دولت ارز کافی در اختیار وزارت بهداشت قرار داده است و ستادی در وزارت بهداشت به صورت شبانه روزی وضعیت دارو رصد می‌کند.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی عنوان کرد: امسال نسبت به دوره مشابه سال گذشته کمبودی در حوزه دارو نداریم و با تلاش دوستان نواقص در برخی از داروهای خاص برطرف خواهد شد.
وی همچنین به وضعیت گردشگری سلامت در کشور اشاره کرد و افزود: از نظر پزشکی در کشور وضعیت ممتازی را دارا هستیم و بسیاری از کشورها علاقه مند هستند بیمارانشان در کشور ما درمان شوند که این افتخار جمهوری اسلامی ایران به شمار می‌آید که توانسته متخصصان و پزشکانی حاذق را تربیت کند.
عین اللهی از توسعه گردشگری سلامت به عنوان یکی از اهداف بسیار بزرگ دولت سیزدهم نام برد و ادامه داد: استان یزد از نظر میزان پزشک در کشور ممتاز است و از نظر نسبت پزشک به جمعیت در کشور رتبه اول را دارا است که این موضوع نشان از پتانسیل بالای استان در پذیرش بیماران داخلی و همچنین بیماران خارج از کشور را دارد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала