روسیه ورود هفت شهروند انگلیسی را ممنوع کرد

© Sputnik / Evgenya Novozheninaروسیه ورود هفت شهروند انگلیسی را ممنوع کرد
روسیه ورود هفت شهروند انگلیسی را ممنوع کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.12.2021
اشتراک
روسیه در واکنش به تحریم ها در لندن، ورود هفت شهروند بریتانیایی را ممنوع کرده است.
به گزارش اسپوتنیک، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه گفت که مسکو در واکنش به تحریم‌های لندن علیه هفت شهروند روس به دلیل پرونده الکسی ناوالنی، شمار متناسبی از شهروندان انگلیسی را از ورود به روسیه منع کرده است.
به گفته وی، دولت انگلیس در آگوست 2021 به بهانه‌های دور از ذهن و پوچ، محدودیت‌های شخصی را علیه هفت شهروند روسیه تحت رژیم تحریم‌های ملی به دلیل "مسئولیت مستقیم مسمومیت ناوالنی" اعلام کرد.
اعزام عاجل طیارات و سربازان مسلح ناتو به اوکراین - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.11.2021
در انگلیس از طرح ناتو برای حمله به روسیه سخن گفته شد
سخنگوی این وزارتخانه گفت که مسکو این اقدام را یک حمله بی‌اساس دیگر از سوی لندن و تاییدی عملی بر قصد دولت بریتانیا برای ادامه روند مخرب در امور دوجانبه می‌داند.
در پاسخ به اقدامات غیردوستانه لندن و بر اساس اصل عمل متقابل، تصمیم گرفته شد که تحریم‌های شخصی علیه تعدادی از نمایندگان بریتانیا که از نزدیک در فعالیت‌های ضد روسی شرکت دارند، اعمال شود.
به گفته وی، روسیه مجبور است اعلام کند که بازگشایی مداوم چرخ تحریم ها توسط مقامات انگلیسی، تلاش های طرف روسی در سطوح مختلف برای بازگرداندن روابط بین دولتی به مسیر سازنده را بی اثر می کند.
زاخارووا افزود: ما بار دیگر از رهبری بریتانیا می‌خواهیم که خط رویارویی با کشورمان را کنار بگذارد. هرگونه اقدام غیردوستانه بدون پاسخ متناسب باقی نخواهد ماند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала