پنج توصیه برای کاهش خطر ابتلا به بیمارهای قلبی

© Depositphotos.com / liudmilachernetska@gmail.com روش موثر پیشگیری از بیماری های قلبی اعلام شد
روش موثر پیشگیری از بیماری های قلبی اعلام شد  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.12.2021
اشتراک
یک پزشک انگلیسی پنج توصیه برای کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلب و عروق ارائه کرد.
به گزارش اسپوتنیک، خانم ریحانا مک کلیمونت توصیه های خود برای کاهش کلسترول بد در بدن را با مجله اکسپرس در میان گذاشت.
این توصیه ها از این قرار هستند:
1. کاهش مصرف چربی های اشباع شده
خوردن غذاهای حاوی چربی اشباع شده ممکن است خطر بالا رفتن کلسترول بد را افزایش دهد. این چربی ها در گوشت، پنیر و برخی روغن های گیاهی یافت می شوند. مهم است که این غذاها را هر روز در برنامه غذایی خود قرار ندهید.
مک‌کلیمونت می‌گوید: "کاهش مصرف چربی‌های اشباع شده می‌تواند خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را تا 17 درصد کاهش دهد، در حالی که روی آوردن به روغن‌های غیراشباع شده (مانند آفتابگردان و زیتون) و کاهش کلی مصرف چربی می‌تواند تا 30 درصد آن را کاهش دهد.
علائمی که یک ماه پیش از سکته قلبی در بدن ظاهر می شوند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.09.2021
علائمی که یک ماه پیش از سکته قلبی در بدن ظاهر می شوند
2. خوردن غذاهای دارای فیبر محلول بیشتر
خوردن حدود سه گرم فیبر محلول در روز می تواند به طور قابل توجهی به کاهش سطح کلسترول کمک کند. غلات کامل (بقولات و ماکارونی)، میوه ها و سبزیجات به این امر کمک خواهند کرد. سه عدد سیب نیاز روزانه شما به فیبر را تامین می کند.
3. فعالیت ورزشی
این درمانگر انگلیسی گفت: اگر تنها دو ساعت در هفته را به ورزش های هوازی اختصاص دهید، خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی را در زنان 7.6 درصد و در مردان 5.1 درصد کاهش می دهید.
علاوه بر این، ورزش می تواند به افزایش سطح کلسترول خوب شما کمک کند، که می تواند به محافظت از سیستم قلبی عروقی شما کمک کند.
4. ترک سیگار
ترک سیگار نه تنها بر خطر ابتلا به سرطان تأثیر می گذارد، بلکه سطح کلسترول LDL شما را نیز کاهش می دهد. سیگار نکشیدن علاوه بر کاهش آن، به افزایش سطح کلسترول خوب بدن شما نیز کمک می کند. ترک سیگار آسان نخواهد بود، اما خوشبختانه، راه‌های زیادی وجود دارد که می‌توانید به این روند کمک کنید.
5. از غذاهای فرآوری شده خودداری کنید
اینها محصولات گوشتی فرآوری شده مانند سوسیس دودی هستند. این خوشمزه است، اما اگر تصمیم دارید رژیم غذایی خود را کنترل کنید، اصلا سالم نیست. بهتر است غذای خود را با مواد تازه تهیه کنید.
سطح کلسترول شما نشانگر سلامت قلب شماست، بنابراین خود و بدنتان را تحت تاثیر قرار ندهید.
یادآور می شود کلسترول خوب و کلسترول بد وجود دارد. کلسترول خوب لیپوپروتئین با چگالی بالا (HDL) نامیده می شود. وظیفه آن حذف کلسترول بد از دیواره عروق است که به طور قابل توجهی خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی را کاهش می دهد. لیپوپروتئین با چگالی کم (LDL) کلسترول بد نامیده می شود. به دیواره رگ‌های خونی می‌چسبد و همان پلاک‌هایی را تشکیل می‌دهد که رگ‌ها را مسدود و جریان خون را مختل می کنند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала