نابودی موشک های نیروی هوایی اسرائیل توسط سوریه

© AP Photo / Ariel Schalitجنگنده اسرائیلی
جنگنده اسرائیلی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.12.2021
اشتراک
سیستم پدافند هوایی سوریه موشک های پرتاب شده از اف-16اسرائیل را هدف قرار داد.
به گزارش اسپوتنیک، وادیم کولیت، معاون ریاست مرکز روسی آشتی طرفهای درگیر در سوریه، اعلام کرد که سیستم پدافند هوایی سوریه موشک های پرتاب شده از اف-16 اسرائیل را که به سمت فرودگاه دمشق شلیک شده بودند را با مجتمع " پانسیر –اس" هدف قرار داد. 7 موشک از 8 موشک نیروی هوایی اسرائیل نابود شدند.
روز 16 دسامبر، 4 جنگنده اف-16 نیروی هوایی اسرائیل از ارتفاعات جولان 8 موشک بالدار بسوی تأسیسات موجود در فرودگاه دمشق پرتاب کردند.
هک سایت های دولتی عربستان پس از حمله تروریستی تهران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.12.2021
تایمز اسرائیل: حمله هکرهای "وابسته به ایران" به هفت سازمان اسرائیلی دفع شد
پدافند هوایی سوریه با کمک "پانسیر- اس" توانست 7 موشک را نابود کند. بر اثر این ضربات هوایی، انبار اموال و مصالح ویران شد و یک نفر کشته شد".
جنگ سوریه با یک سری تظاهرات گسترده و در نهایت درگیری‌های نظامی در کشور سوریه آغاز شد که از 26 ژانویه 2011 شروع شده‌است که تأثیرگرفته از تحولات سیاسی منطقه خاورمیانه موسوم به بهار عربی است. حکومت سوریه از پشتیبانی و حضور نیروهای ایران، روسیه، شبه نظامیان شیعه عراقی و حزب‌الله لبنان برخوردار بوده‌است.
داعش (سازمان تروریستی ممنوعه در روسیه) که زمانی بر بخش‌های شرقی سوریه حکومت می‌کرد و حدود نیمی از خاک این کشور را در کنترل داشت هم با دولت‌های سوریه و عراق و هم با اپوزیسیون سوریه درگیر جنگ بود که در حال حاضر با از دست دادن قسمت اعظم قلمرو خود به نواحی کوچکی در بیابان‌های شرق سوریه محدود شده‌است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала