دوربین های آژانس بین المللی انرژی هسته ای در کرج نصب می‌شوند

© Photo / IRNAدوربین های آژانس بین المللی انرژی هسته ای در کرج نصب می‌شوند
دوربین های آژانس بین المللی انرژی هسته ای در کرج نصب می‌شوند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.12.2021
اشتراک
گروسی: درباره تاسیسات کرج و دوربین‌هایش با ایران به پیشرفت خوبی دست یافتیم.
به گزارش اسپوتنیک، رافائل گروسی، مدیر کل آژانس بین المللی انرژی هسته‌ای در یک نشست خبری نوع دوربین‌های نظارتی نصب‌شده آژانس اتمی در تأسیسات هسته‌ای سراسر جهان را به خبرنگاران نشان داد.
وی روز جمعه در نشست خبری گفت: با ایران به پیشرفتی درخصوص تاسیسات کرج و دوربین‌هایش دست یافتیم.
وی خاطرنشان کرد: این دوربینی است که آژانس در تمام کشورها از آن استفاده می‌کند. ما حدود ۲۰۰۰ عدد از این دوربین‌ها در کشورهای مختلف داریم. این دوربین را باید در کرج جایگزین کنیم.
گروسی افزود: نصب دوربین‌ها و دیگر روش‌های نظارتی در سفر ماه فوریه‌ام به ایران به دست آمد. ایران قبول کرد که راه‌های دیگری به جز آن‌هایی که در توافق پادمانی آمده است برای نظارت و راستی‌آزمایی در برخی مکانها داشته باشیم. ما گفتگو کرده بودیم تا بتوانیم اطلاعات را در حافظه دوربین‌های‌مان ذخیره کنیم و برای نشان دادن حسن نیت جهت شکل‌گیری توافق قبول کردیم تا این اطلاعات در ایران بمانند اما مهر و موم ما بر روی آن باشد؛ این بدان معناست که این اطلاعات از آن ماست اما ما نمی‌توانیم آن‌ها را ببینیم. در بهترین حالت در یک بازه زمانی که برجام بازیابی شود، این مهر و موم باز می‌شود.
وی در پاسخ به پرسش خبرنگاری درخصوص جلوگیری ایران از به اشتراک‌گذاری تصاویر دوربین‌های نظارتی گفت: درست زمانی که توافق انجام شود، این تصاویر با ما به اشتراک گذاشته خواهند شد. یکی از ایده‌ها این است توافق زمانی حاصل می‌شود که تحریم‌ها برداشته شوند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала