ایده‌ی انسان دوستانه ایرانی در قلب اروپا +عکس، ویدئو

© REUTERS / Ahmed SaadИракский художник-волонтер рисует на стене дома красочные фрески, чтобы украсить город, в районе Кадхимия в Багдаде, Ирак
Иракский художник-волонтер рисует на стене дома красочные фрески, чтобы украсить город, в районе Кадхимия в Багдаде, Ирак - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.12.2021
اشتراک
انتشار عکس‌هایی از ساخت دیوار مهربانی در سوئد و سخنان ایده‌پرداز این طرح از ایران خبرساز شده است.
به گزارش اسپوتنیک، در مرکز شهر استکهلم پایتخت سوئد، دیوار مهربانی ایجاد شده است تا در فصل سرما لباس‌های گرم را برای نیازمندان تامین کند. نیازمندان می‌توانند لباس‌های اهدایی مردم که بر روی این دیوار آویزان شده است را بردارند. مجری این طرح انسان دوستانه به خبرگزاری فرانسه می‌گوید: "این حرکت مهربانی در زمستان ۲۰۱۵ در ایران اتفاق افتاد و با تمرکز بر رسیدن لباس‌های گرم زمستانی به آدم‌های بی‌خانمان بود تا بتوانند زمستان را سر کنند. این حرکت به تمام دنیا سرایت کرده است. این دقیقا چیزی است که دنیا باید از فرهنگ ایرانی بیاموزد. همچنین این دیوار با استقبال بسیار خوبی روبرو شده است به طوری که تمامی لباس‌ها در پایان هر شب توسط نیازمندان برداشته می‌شود."
کاربران نسبت به این خبر واکنش‌های مختلفی نشان می‌دهند. بسیاری از کاربران این اقدام را تحسین می‌کنند و عنوان می‌کنند، ایده بسیار انسان دوستانه و خیرخواهانه‌ای است و امید است تمام کشور‌ها این ایده را اجرا کنند. جمعی از کاربران هم به این موضوع اشاره می‌کنند که این ایده اولین بار در ایران شکل نگرفت و اکثر کشورها این ایده را حداقل چند دهه پیش داشتند برای مثال ارگان‌هایی مثل سلیب سرخ یا ارتش مهربانی یا کلیساها همیشه این اقدامات را تا به امروز انجام می‌دهند. عده‌ای از کاربران نیز معتقدند سال‌های پیش در ایران این ایده انجام شد اما تبدیل به فرهنگ نشد و تا به امروزه هیچگونه دیوار مهربانی در ایران دیده نمی‌شود، متاسفانه مردم به هم بی‌اعتماد شدند، اشخاصی که احتیاجی ندارند عملا آن وسایل را می‌دزدند و افراد نیازمند هم چیزی عاید‌شان نمی‌شد.
جمعی از کاربران هم با سخنان طنز و کنایه عنوان می‌کنند، اصلا عقل جور در نمیاد که این ایده از ایرانی‌ها نشات گرفته باشد، چراکه در ایران لوازم را با ده‌ها قفل و دزدگیر نمی‌توان در خانه نگه داشت، چه برسد دیوار مهربانی آن هم در خیابان‌های ایران، قطعا قبل از نیازمندان مردم عادی و دارا وسایل را برمی‌دارند و به میخ روی دیوار هم رحمی نمی‌کنند. کاربران دیگری هم برایشان عجیب است که اگر در ایران چنین فرهنگی وجود دارد چرا مردم چیزی نمی‌بینند، اگر چنین چیزی وجود دارد چرا تا الان این دیوارهای مهربانی جمع شده است؟
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала