امروز طرفهای برجام در مورد به تعویق انداختن مذاکرات در وین تشکیل جلسه می‌دهند

© Photo / IRNAمذاکرات وین
مذاکرات وین - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.12.2021
اشتراک
خبرگزاری رویترز به نقل از دیپلمات‌های آگاه گزارش داد که طرفین توافق هسته‌ای ایران (به غیر از آمریکا) امروز (جمعه) برای به تعویق انداختن مذاکرات دیدار می‌کنند.
به گزارش اسپوتنیک، دیپلمات‌های آگاه به خبرگزاری رویترز گفتند که قرار است جلسه امروز ساعت ۲ بعدازظهر (به وقت محلی وین) برگزار شود.
همچنین لارنس نورمن خبرنگار روزنامه وال استریت ژورنال در صفحه توئیترش نوشت: متوجه شدم که یک متن پیش نویس در مورد مسائل هسته‌ای وجود دارد که می‌تواند مبنای مذاکرات جدی‌تر باشد.
حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.12.2021
وزیر خارجه ایران غرب را در کندی پیشرفت مذاکرات در وین مقصر دانست
یک منبع آگاه عصر پنجشنبه در هشتمین روز از مذاکرات وین که با هدف رفع تحریم‌ها جریان دارد به خبرگزاری ایرنا گفت که ادامه و یا پایان دور جاری گفت‌وگوها، به محتوای مذاکرات طرف‌ها بستگی دارد.
وی بر همین اساس افزود که روند مذاکرات، پنجشنبه و یا حتی فردا هم ممکن است ادامه داشته باشد.
پیشتر میخائیل اولیانوف نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین المللی در وین دیدار شب گذشته طرفین برجام (بدون ایران) با آمریکا را نشانه‌ای خوب عنوان کرد. وی مذاکرات هیات‌های ایرانی، روسی و چینی به صورت جداگانه را نیز مفید ارزیابی کرد.
مذاکره کننده ارشد روسیه در مذاکرات وین پس از نشست سه جانبه با مذاکره کنندگان ارشد ایران و چین به خبرنگاران گفت پیشرفت‌هایی در مذاکرات صورت گرفته که جزئیات آن در روزهای آینده ارائه خواهد شد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала