اعلام شرط ناتو برای گفتگو با روسیه

© AFP 2023 / Geoges Gobetاعلام شرط ناتو برای گفتگو با روسیه
اعلام  شرط ناتو برای گفتگو با روسیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.12.2021
اشتراک
ناتو در بیانیه ای اعلام کرد اگر مسکو گام های مشخصی برای کاهش تنش ها بردارد، آماده است برای تقویت اقدامات اعتمادسازی با روسیه کار کند.
به گزارش اسپوتنیک، در این بیانیه آمده است: "اگر روسیه گام‌های مشخصی برای کاهش تنش‌ها بردارد، ما آماده‌ایم روی تقویت اقدامات اعتمادساز کار کنیم".
ناتو افزود که از پیشنهادهای روسیه در مورد امنیت اروپا آگاه است، اما لازم است نگرانی های این ائتلاف در نظر گرفته شود. در این سند آمده است: بدیهی است که هرگونه گفتگو با روسیه باید بر اساس متقابل باشد و نگرانی های ناتو در مورد تعدادی از اقدامات روسیه را در نظر بگیرد.
اعلام تاریخ برگزاری نشست ایران و گروه  1 + 4  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.12.2021
هشدار روسیه در خصوص عواقب پیشروی ناتو به سمت شرق
به گفته این ائتلاف، "چنین گفت‌وگویی باید بر اساس اصول و اسناد بنیادینی باشد که ساختار امنیت اروپا را تشکیل می‌دهند". این بحث "باید با مشورت شرکای اروپایی اتحادیه" برگزار شود.
ناتو همچنین اعلام کرد که روسیه نباید در روابط این سازمان با اوکراین دخالت کند. در این سند تاکید شده است: "ما متعهد به حق همه کشورها برای تعیین آینده و سیاست خارجی خود بدون دخالت خارجی هستیم. روابط بین ناتو و اوکراین منحصراً مربوط به خود اوکراین و 30 کشور عضو این ائتلاف است."
این ائتلاف نظامی مجدداً تأکید کرد که "هر گونه حمله به اوکراین عواقب گسترده ای خواهد داشت و برای آن هزینه بالایی باید پرداخت شود."
در این بیانیه آمده است: "ناتو به کار (برای شناسایی پیامدهای احتمالی) در هماهنگی نزدیک با شرکای ذی‌نفع و سایر سازمان‌های بین‌المللی از جمله اتحادیه اروپا ادامه خواهد داد".
وزارت خارجه روسیه پیشتر گفته بود که مسکو بر ایجاد تضمین های امنیتی اصرار دارد. وزارت امور خارجه روسیه هشدار داد که اگر ناتو و ایالات متحده به این خواسته پاسخ ندهند، ممکن است دور جدیدی از رویارویی رخ دهد.
7 دسامبر، ولادیمیر پوتین و جو بایدن، رهبران روسیه و ایالات متحده، پشت درهای بسته گفتگو کردند. رئیس جمهور روسیه از جممله خاطرنشان کرد که "خط قرمز" برای مسکو پیشروی بیشتر ناتو به سمت شرق و استقرار سلاح های تهاجمی در اوکراین است.
روز بعد، بایدن آمادگی خود را برای دیدار بین ایالات متحده و کشورهای بزرگ عضو ناتو با روسیه برای بحث در مورد نگرانی های مسکو در مورد گسترش این ائتلاف و اتخاذ تدابیری برای کاهش تنش در جناح شرقی آن اعلام کرد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала