قطره چشمی جایگزین عینک مطالعه می‌شود +عکس، ویدئو

© Depositphotos.com / Alena1919قطره چشمی جایگزین عینک مطالعه می‌شود +عکس، ویدئو
قطره چشمی جایگزین عینک مطالعه می‌شود +عکس، ویدئو - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.12.2021
اشتراک
استفاده ازنوعی قطره چشم به جای عینک مجوز سازمان غذا و داروی آمریکا را کسب کرده است.
به گزارش اسپوتنیک، نوعی از قطره چشم به تازگی در آمریکا به بازار آمده که می‌تواند زندگی میلیون‌ها نفر را که بواسطه بالا رفتن سن تار می‌بینند را متحول کند. ووئیتی (Vuity) در ماه اکتبر به تایید سازمان غذا و داروی آمریکا رسیده و این قابلیت را دارد که جایگزین عینک مطالعه حدود ۱۲۸ میلیون آمریکایی شود که مشکل تاری دید در فواصل نزدیک دارند.
این داروی جدید حدود ۱۵ دقیقه پس از مصرف عمل می‌کند و بین ۶ تا ۱۰ ساعت وضوح دید فرد را تا انداز‌های افزایش می‌دهد که به عینک نیازی نداشته باشد. تونی رایت یکی از ۷۵۰ بیماری که در مرحله آزمایش بالینی این قطره مشارکت کرده با ابراز رضایت از قدرت دید خود پس از استفاده از قطره ووئیتی در گفتگو با شبکه سی بی اس می‌گوید: "این قطره واقعا زندگی را عوض کرد."
او پیش از تولید این قطره برای خواندن هر متن کوچکی باید دنبال عینک خود می‌گشت این در حالی بود که علاقه‌ای به زدن عینک نداشت. از نظر تونی، نیاز به عینک نشانه‌ای از پیر شدن است و می‌گوید حالا حتی زمانی که پشت کامپیوتر خود هم می‌نشیند نیازی به عینک ندارد. در سال ۲۰۱۹ بود که چشم پزشک تونی از این قطره جدید با او حرف زد. قطره‌ای با قابلیت تغییر دادن زندگی این آمریکایی ۵۴ ساله.
"ووئیتی" اولین قطره چشم با خاصیت درمان پیرچشمی است که مجوز سازمان غذا و داروی آمریکا را اخذ کرده با این حال برای کارهایی مانند رانندگی در شب یا کار در محیط‌های کم نور مناسب نیست و تاثیر آن به وضوح برای افراد گروه سنی ۶۵ سال به بالا، کاهش می‌یابد. از عوارض ثانویه آن می‌توان به مشکل موقت در تمرکز کردن از روی اشیاء دور به اشیاء نزدیک و همچنین احتمال قرمز شدن چشم و یا سردرد اشاره کرد. با این حال این داروی جدید این خاصیت را دارد تا به آن به عنوان یک راه‌حل جایگزین نگریسته شود. قیمت یک شیشه از این قطره برای مصرف در یک دوره ۳۰ روزه، حدود ۸۰ دلار آمریکاست. این قطره‌ها باید توسط پزشک تجویز شوند و در حال حاضر تحت پوشش بیمه نیستند.
کاربران در شبکه‌های اجتماعی نسبت به این خبر واکنش‌های مختلفی نشان‌ می‌دهند. عده‌ای این دستاورد بزرگ را که بسیار کارساز خواهد بود تحسین و تمجید می‌کنند و عنوان می‌کنند امیدوارند این محصول به زودی به ایران برسد چراکه بسیاری از افراد به دلیل استفاده مداوم از عینک‌ها دچار سردرد، بالا رفتن شماره چشم، گود شدن زیر چشم‌ها و ماندگاری جای عینک بر روی گوش و بینی می‌شوند، درنتیجه استفاده از این قطره از همه این موارد جلوگیری می‌کند.
جمعی از کاربران هم به این موضوع اشاره می‌کنند که همه محصولات پزشکی تاثیر صدرصد ندارند اگر هم داشته باشند به همان اندازه عوارضی را به دنبال خواهند داشت و این قطره هم از این قاعده مستثنی نیست. برخی دیگر از کاربران هم برایشان این سوال مطرح است که شرکت‌های عینک‌سازی با این محصول پزشکی راحت کنار می‌آیند یا نه، بنظر می‌آید مشکل‌ساز خواهد شد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала