سازمان جهانی بهداشت ازشیوع بسیار سریع سویه اومیکرون کرونا خبر داد

© REUTERS / Dado Ruvic / Illustrationسازمان جهانی بهداشت ازشیوع بسیار سریع سویه اومیکرون کرونا خبر داد
سازمان جهانی بهداشت ازشیوع بسیار سریع سویه اومیکرون کرونا  خبر داد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.12.2021
اشتراک
دیوید نابارو، سخنگوی سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد سویه جدید ویروس کرونا به سرعت شیوع پیدا کرده و تعداد موارد جدید ابتلا به آن هر دو تا سه روز دو برابر می شود.
به گزارش اسپوتنیک، وی در مصاحبه با شبکه تلویزیونی اسکای نیوز گفت که نوع جدید کووید-19 بسیار سریع شیوع پیدا کرده و تعداد موارد جدید ابتلا به آن هر دو تا سه روز دو برابر می شود. نابارو گفت: "این بدان معناست که وضعیت یک هفته بعد، هشت برابر و دو هفته بعد، 40 برابر وخیم تر خواهد شد."
اومیکرون مصری ترین گونه ویروس کرونا است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.12.2021
اومیکرون مسری ترین گونه ویروس کرونا است
این متخصص تاکید کرد: حتی به شرط اثبات میزان کشندگی کمتر سویه اومیکرون ، تعداد موارد ابتلا به این بیماری سیستم بهداشتی بریتانیا را "تکان خواهد داد". به گفته وی، در این صورت وضعیت "در عرض دو هفته و احتمالا زودتر به شدت جدی و وخیم خواهد شد."
نابارو پیش از این گفته بود که سویه جدید ویروس کرونا SARS-CoV-2که در نتیجه جهش آن ایجاد و در بریتانیا شناسایی شده ، مسری ‌تر است، اما به طور کلی سطح خطر بیماری را تغییر نمی‌دهد. وی تاکید کرد: مردم باید مراقب باشند، اما با توجه به پیدایش سویه جدید هیچ تغییر اساسی در اولویت‌ها و روش‌های مبارزه با همه‌گیری کرونا پیش‌بینی نمی‌شود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала