روایت جنجالی جدیدی درباره چگونگی ترور سردار سلیمانی

CC BY 4.0 / sayyed shahab-o- din vajedi / Sardar Qasem Soleimaniراه اندازی سایت بین‌المللی «ژنرال سلیمانی»
راه اندازی سایت بین‌المللی «ژنرال سلیمانی»  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.12.2021
اشتراک
منابع خبری می‌گویند، اسرائیلی ها حمایت اطلاعاتی اصلی را در نقشه ترور سپهبد قاسم سلیمانی، فرمانده سابق نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برعهده داشتند و اطلاعات مربوط به ردیابی تلفن همراه وی را در اختیار آمریکا قرار دادند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از عصر ایران، طرح ترور قاسم سلیمانی به نظر نقطه اوج همکاری دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا با اسرائیل بود، ولی ظاهرا به تنش میان مقامات تل آویو و واشنگتن دامن زد.
نشریه اکسیوس نوشته است برخی مقامات ارشد دولت ترامپ فاش کردند که دونالد ترامپ، رییس جمهور سابق آمریکا انتظار داشت اسرائیل و شخص نتانیاهو در طرح ترور قاسم سلیمانی نقش فعالتری ایفا کنند.
به گفته مقامات ارشد پیشین دولت آمریکا، دونالد ترامپ پس از این حادثه متوجه شد که بنیامین نتانیاهو تمایل دارد تا آخرین سرباز آمریکایی با ایران بجنگد.
یکی از مقامات سابق دولت پیشین آمریکا در این زمینه گفت: شخص ترامپ به من گفت که اسرائیل کار درستی نکرد.
آیا مرگ مشکوک دو فرمانده نظامی، انتقام گیری به خاطر ترور سردار سلیمانی بوده است؟ - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.07.2021
آیا مرگ مشکوک دو فرمانده نظامی، انتقام گیری به خاطر ترور سردار سلیمانی بوده است؟
این مقام آمریکایی می‌گوید: ترامپ این سخنان را در مصاحبه‌ای که ماه ژوئیه برای کتاب من با نام "صلح ترامپ" انجام داد عنوان کرد. ترامپ در این مصاحبه گفت من نمی‌توانم در مورد جزئیات این ماجرا زیاد صحبت کنم. اما من از ارتباط اسرائیل با آن ماجرا بسیار ناامید شدم.
ترامپ که احساس می کرد در این حمله مورد سوء استفاده قرار گرفته است، در ادامه تاکید کرد: مردم در زمان مناسب در مورد این موضوع مطلع خواهند شد.
یک مقام ارشد اسرائیل هم در واکنش به این سخنان گفت: اسرائیل نقش فعال تری را در این عملیات پیشنهاد داده بود، ولی آمریکا اصرار داشت خودش این کار را انجام دهد.
منابع خبری می‌گویند، اسرائیلی ها حمایت اطلاعاتی اصلی را در نقشه ترور قاسم سلیمانی برعهده داشتند و اطلاعات مربوط به ردیابی تلفن همراه حاج قاسم را در اختیار آمریکا قرار دادند.
این مقام ارشد سابق آمریکا تاکید کرد: عصبانیت ترامپ در حال حاضر از این موضوع اصلاً موجه نیست. ترامپ بیشتر از این موضوع ناراحت است که اسرائیل به دنبال متحدی می‌گردد که برای اهداف او کار کند.
یکی از مقامات سابق کاخ سفید نیز فاش کرد: زمانی که نتانیاهو در سپتامبر ۲۰۲۰ برای امضای توافقنامه ابراهیم وارد آمریکا شد تلاش کرد تا با دلجویی از ترامپ این اقدام خود را جبران کند، ولی ترامپ متقاعد نشد و همواره معتقد بود نتانیاهو از او استفاده ابزاری کرده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала