گزارش و تحلیل

بحران انرژی ممکن است حتی پس از زمستان نیز ادامه یابد

© Sputnik / Alexander Mazurkevich /  مراجعه به بانک تصاویر بحران انرژی ممکن است حتی پس از زمستان نیز ادامه یابد
بحران انرژی ممکن است حتی پس از زمستان نیز ادامه یابد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.12.2021
اشتراک
بلومبرگ (ایالات متحده): به دلیل بحران انرژی، اروپا مجبور به افزایش هزینه ها برای حمایت از مصرف کنندگان است.
اسپوتنیک به نقل از بلومبرگ: اما حتی در چنین شرایطی، اتحادیه اروپا قصد دارد گاز وارداتی را ذخیره کند. نرخ بی سابقه سوخت به سرعت به یکی از جدی ترین مشکلات سیاسی در اروپا تبدیل شده است و رهبری اتحادیه اروپا که پس از شیوع ویروس کرونا مبالغ هنگفتی را برای تشویق اقتصاد هزینه کرده است، سعی خواهد کرد این مشکل را در نشست امروزی سران اتحادیه اروپا حل کند.
از 27 عضو این اتحادیه، 20 کشور برای کاهش ضربه ای که به آسیب پذیرترین مصرف کنندگان وارد شده است، اقدام کرده اند. همانطور که توسط کمیسیون اروپا اشاره شد، کاهش مالیات به موثرترین اقدام تبدیل شده است.
در سند ارسال شده به کشورهای اتحادیه اروپا در آستانه این نشست آمده است: کمک‌ها، از جمله حمایت نقدی، کوپن‌ها و سایر اقدامات با محدودیت زمانی، از 3.4 میلیارد یورو فراتر خواهد رفت. این هزینه به پرداخت پول برق و گرمایش 41 میلیون مصرف کننده و 7.6 میلیون کسب و کار کوچک کمک می کند. به عنوان مثال، آنها گفتند که ایتالیا 1.8 میلیارد یورو اضافی برای حمایت از مصرف کنندگان ذخیره خواهد کرد.
قیمت گاز در اروپا به بیش از 1200 دلار در هر هزار متر مکعب رسید - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.12.2021
قیمت گاز در اروپا به بیش از 1200 دلار در هر هزار متر مکعب رسید
اندیشکده بروگل BRUEGEL مستقر در بروکسل میزان کمک های ارائه شده و برنامه ریزی شده توسط کشورهای اتحادیه اروپا را ده ها میلیارد یورو برآورد کرده است. پزوهشگر ارشد این سازمان، سیمون تالیاپیترا، گفت: "این ارقام به این معنی است که تامین دولتی این اقدامات طولانی نخواهد بود و یک بحران طولانی قیمت انرژی، دولت ها را از توانایی حمایت از مصرف کنندگان محروم خواهد کرد."
خطرات برای اروپا در حال افزایش است. ذخایر گاز طبیعی در این زمان از سال به پایین ترین حد خود رسیده است و روسیه، تامین کننده اصلی سوخت اتحادیه اروپا، نیروهای خود را در مرز با اوکراین متمرکز می کند. در شرایط این رویارویی، سرنوشت نورد استریم- 2 مشخص نیست. لهستان هفته گذشته گفت که نوسانات در بازار انرژی تا زمانی که تصمیم نهایی برای تصویب این پروژه گرفته شود، ادامه خواهد داشت. اولاف شولتز، صدراعظم آلمان قول داده است که "هر کاری که ممکن است" انجام می دهد تا کرملین تحویل سوخت از طریق اوکراین را متوقف نکند."
در همین حال، تنش های ژئوپلیتیکی در کشور همسایه بلاروس در حال افزایش است. الکساندر لوکاشنکو، رئیس‌جمهور بلاروس بار دیگر تهدید کرد که در صورت ادامه تحریم‌های غرب به دلیل اختلاف بر سر مهاجران، ترانزیت انرژی روسیه را متوقف خواهد کرد.
اتحادیه اروپا برنامه بلندمدت برای کاهش بار مصرف کنندگان تهیه کرده است. این طرح قواعد سخت گیرانه تری و افزایش ذخایر سوخت برای فصل سرد و در دراز مدت – ذخیره سازی سوخت های فسیلی وارداتی و انتقال به منابع تجدید پذیر محلی در نظر گرفته است.
اما اکنون بودجه های اروپا به دلیل همه گیری کووید - 19 به شدت کاهش یافته است. این امر توانایی کشورهای اتحادیه اروپا را برای افزایش کمک به شرکت ها و افراد نیازمند محدود می کند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала