بایدن قانون افزایش سطح بدهی ملی را امضا کرد

© REUTERS / LEAH MILLISبایدن قول داد موشک های لازم برای گنبد آهنین را به اسرائیل تحویل دهد
بایدن قول داد موشک های لازم برای گنبد آهنین  را به اسرائیل تحویل دهد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.12.2021
اشتراک
این لایحه به معنای افزایش سقف بدهی ملی از 2.5 تریلیون دلار به 31.4 تریلیون دلار است.
به گزارش اسپوتنیک با استناد به گزارش کاخ سفید، بایدن قانون افزایش سطح بدهی ملی را امضا کرد که این سند بصورت قانون به امضا رسیده است. این لایحه به معنای افزایش سقف بدهی ملی از 2.5 تریلیون دلار به 31.4 تریلیون دلار است.
گفتنی است چندی پیش، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا بر اساس اعلام کاخ سفید لایحه مجاز کردن افزایش کوتاه مدت سقف بدهی را امضا کرده و به این ترتیب جلوی تعطیلی دولت این کشور را گرفت.
مجلس نمایندگان آمریکا افزایش سقف بدهی ملی را تصویب کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.12.2021
مجلس نمایندگان آمریکا افزایش سقف بدهی ملی را تصویب کرد
مجلس نمایندگان آمریکا این لایحه را مورد رای گیری قرار داده بود که آرای داده شده به آن عمدتا بر مبنای گرایش حزبی بود و ۲۰۱۹ رای مثبت در برابر ۲۰۶ رای منفی کسب کرد. همچنین این لایحه در مجلس سنا هم مشابه با مجلس نمایندگان آمریکا با آرایی که بر مبنای گرایشات حزبی انداخته شدند تصویب شده بود و ۵۰ رای مثبت در برابر ۴۸ رای منفی کسب کرده بود.
هر چند افزایش سقف بدهی جلوی قصور دولت آمریکا در قبال پرداخت بدهی این کشور را می گرفت،‌ اما به کنگره هم تنها یک علاج موقت برای این مشکل داد و قانونگذاران باید راهی برای رسیدگی اساسی تر به مساله سقف بدهی درازمدت پیدا می کردند.
به این ترتیب با تصویب این لایحه بن بست چند هفته ای بین رهبران جمهوری خواهان و دموکرات‌های آمریکا که سایه قصور در پرداخت بدهی برای اولین بار را روی سر دولت انداخته بودند پایان یافت. پیش از آن ۱۱ جمهوریخواه سنا با همه دموکراتهای این مجلس همکاری کردند تا راه را برای تصویب نهایی لایحه هموار سازند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала