اعزام جنگنده های اف 15 آمریکا به دریای سیاه

اشتراک
ایالات متحده آمریکا، جنگنده های F-15 را برای رزمایش مشترک و عملیات در منطقه دریای سیاه به رومانی فرستاد.
به گزارش اسپوتنیک، ایالات متحده آمریکا، امروز جنگنده بمب افکن های آمریکایی F-15 را به رومانی فرستاد تا از 18 تا 22 دسامبر با ارتش رومانی و ایتالیا در کنار یکدیگر رزمایش مشترک و تمرینات در منطقه دریای سیاه را انجام دهند. این جنگنده ها پیش از این وارد شهر کامپیا تورزیی رومانی شده اند. قرار است در روزهای آینده، نیروهای هوایی ایتالیا، رومانی و ایالات متحده آمریکا پروازهایی را در منطقه دریای سیاه "برای حفاظت و حراست از حریم هوایی متحدان ناتو" انجام خواهند داد. در حساب توییتری ناتو آمده است: "استقرار برنامه ریزی شده در رومانی نشان دهنده توانایی و تعهد ائتلاف برای تضمین امنیت شهروندانمان است."
پوتین درباره رزمایش در اوکراین: آنها  به مرزهای ما چسبیده اند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.12.2021
پوتین: ناتو خط تقابل با روسیه را هدایت می‌کند
از سوی دیگر امروز، مدیران کانال تلگرامی Voenniy Obozrevatel اعلام نمودند که ممکن است تقویت حضور نیروهای ناتو در دریای سیاه در ارتباط با تقویت ادعایی نیروهای روسیه باشد که توسط رسانه های غربی و اوکراینی گزارش شده است.
گفتنی است، پیش از این سرگی ریابکوف معاون وزیر امور خارجه روسیه درخصوص حضور نظامی امریکا در مرزهای روسیه اظهار داشت تا زمانی که زمانی موشک های آمریکایی در اروپا مستقر نشوند، روسیه به تصمیم خود برای توقف یکجانبه استقرار موشک پایبند می ماند. سرگی ریابکوف معاون وزیر امور خارجه روسیه به اسپوتنیک گفت:" رئیس جمهور توقف (استقرار موشک) را اعلام کرد، ما منتظر پاسخ کشورهای ناتو به رهبری آمریکا هستیم. تا زمانی که کار به حضور و پیدایش فیزیکی سامانه های آمریکایی مربوطه نرسد، توقف استقرار موشک از سوی روسیه پابرجاست."
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала