ادعای آمریکا: تعدادی از سرکردگان القاعده در ایران هستند

© Photo / U.S. State Departmentوزارت خارجه آمریکا
وزارت خارجه آمریکا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.12.2021
اشتراک
جان گادفری مسئول مبارزه با تروریسم وزارت امور خارجه آمریکا مدعی شد که تعدادی از سرکردگان "القاعده"* همچنان به زندگی در ایران ادامه می دهند.
به گزارش اسپوتنیک، جان گادفری مسئول مبارزه با تروریسم وزارت امور خارجه آمریکا مدعی شد که تعدادی از سرکردگان "القاعده"* همچنان به زندگی در ایران ادامه می دهند.
وی در ادامه افزود: "ما مثل گذشته نگران آن هستیم که تعدادی از سرکردگان "القاعده"* با اطلاع مقامات ایران همچنان به زندگی در ایران ادامه می دهند. آنها در تهران و حومه تهران ساکن هستند. این که به آنها اجازه داده می شود به عنوان رهبران شبکه های جهانی "القاعده" فعالیت کنند باعث نگرانی زیاد ما می شود".
رئیس ستاد کل ارتش آمریکا : خطر ظهور دوباره القاعده وجود دارد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.09.2021
رئیس ستاد کل ارتش آمریکا: خطر ظهور دوباره القاعده وجود دارد
در سند منتشره وزارت خارجه آمریکا آمده است:"دولت ایران به این افراد اجازه می دهد در امنیت کامل در ایران زندگی کنند و ایران از آنها حمایت مالی می کند، هزینه آموزش آنها را تأمین میکند و اسلحه و تجهیزات دیگر را در اختیار افراد این گروهک می گذارد که نامش در لیست سیاه وارد شده است.
ایران مثل گذشته برای جلب آنها به مسئولیت پذیری آماده نیست و تهران از افشای نام آنها بطور علنی خودداری می ورزد. ایران اجازه می دهد سرکردگان "القاعده" در خاک آن کشور اقامت کنند. آنها دست کم از سال 2009 در ایران مستقر هستند و به انتقال شبه نظامیان به آسیای جنوبی و سوریه و انتقال وجوه نقدی مشغول هستند".
گفتنی است، ایالات متحده آمریکا، ایران را یکی از کشورهای "گروه حامی تروریسم" می داند که در حال حاضر کشورهای کره شمالی و سوریه در این لیست هستند.
*"القاعده" (گروهک تروریستی ممنوعه در روسیه).
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала