آغاز پخش برنامه های شبکه تلویزیونی RT DE به زبان آلمانی

© Sputnik / NIKITA LUENNEMANNRT DE
RT DE - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.12.2021
اشتراک
راشا تودی کانال جدید خبری شبانه روزی را به زبان آلمانی به نام RT DE راه اندازی کرد.
استودیوهای خبری این کانال در مسکو و برلین قرار دارند RT DE اخبار، برنامه های گفتگو و فیلم های مستند را پخش خواهد کرد.
مارگاریتا سیمونیان سردبیر شبکه راشاتودی بیان داشت: " آنطور که در آلمان با ما جنگیدند و به جنگ ادامه می دهند، هیچ کشوری در دنیا با ما نجنگید. در عین حال مخاطبان آلمانی بسیار سپاسگذار و قدردان بودند. شاخص های RT DE در سایت و در شبکه های اجتماعی گویای آن است قبل از آنکه شبکه این چنینی شروع به کار کند. ما همه کاری می کنیم برای آنکه مخاطبان ما به زبان آلمانی دلسرد نشوند."
پخش برنامه ها در اروپا از جمله کشورهایی که مخاطبان بالقوه آلمانی زبان زیادی دارند مانند آلمان، اتریش و سوئیس منتشر خواهد شد. این کانال برنامه تحلیلی Fasbenders Woche با خبرنگار مشهور آلمانی توماس فاسبندر، برنامه آشپزی- سیاسی Kartoffelmus با مجری تسوکایسنا گرونو و همچنین برنامه های گفتگو و فیلم های مستند دیگر را روی آنتن می برد. پیشتر نویسنده، تهیه کننده و مدیر رسانه ای مشهور آلمانی الیور برندل به این شبکه پیوسته است.
دینارا تکتوسونوا رئیس RT DE می گوید: " ما می بینیم که چطور علاقه به راشا تودی در آلمان بیشتر می شود و خوشحالیم که اکنون برنامه های ما را می توانند نه فقط بخوانند و بشنوند بلکه ببینید. برای بینندگان ما جالب است که بدانند روسیه امروز چطور زندگی می کند و از درون چگونه است."
راشا تودی به زبان آلمان در سال ۲۰۱۴ به صورت آنلاین و در شبکه های اجتماعی شروع به کار کرد. اکنون RT DE رسانه شماره یک در بین رسانه های آلمانی زبان بر اساس تعداد تعاملات فیس بوک در دوازده ماه گذشته است و از Bild، Spiegel، ZDF،Tagesschau ( داده هایCrowdtangle) پیشی گرفته است. صفحه فیس بوک RT DE در میان ۵ رسانه برتر آلمانی زبان از نظر بازدیدهای ویدئویی در بخش "اخبار و سیاست" ازSpiegel TV، Zeit Online و Focus Online ( داده های Tubular Labs ) سبقت گرفته است.
وب سایت کانال تلویزیونی RT (RT.com) از نظر تعداد بازدید کنندگان از آلمان ( داده هایSimilarWeb ) ازRT (RT.com) جلوتر است.
آغاز راه اندازی RT DE در آلمان با حمله بی سابقه مقامات و رسانه های آلمانی همراه بود. در گزارش وزارت کشور درباره عملکرد ضد جاسوسی آلمان در سال ۲۰۲۰، راشا تودی در بخش جاسوسی و سایر فعالیت های اطلاعاتی ذکر شده است. در آن زمان ولفگانگ شویبله رئیس مجلس آلمان گفت: مسکو با کمک شبکه تلویزیونی راشا تودی سعی دارد به طور هدفمند آلمانی هایی را که ریشه روسی دارند، تحریک کند. Rheinische Post: قدرت رسانه ای روسیه در آلمان در حال افزایش است. بر اساس ارزیابی سوزان اسپان، کارشناس اروپای شرقی، RT DE از نظر تعداد مشترکین فیس بوک در اوایل نوامبر از دویچه وله پیشی گرفته است."
در اوت سال ۲۰۲۱، RT DE یک جواب رد رسمی از دریافت مجوز پخش از لوکزامبورگ دریافت کرد که به اطلاعات و تحلیل مقامات آلمانی اشاره داشت. در سپتامبر، یوتیوب دو کانال RT DE را بدون حق بازیابی به اتهام نقض قوانین شبکه حذف کرد. در همان زمان RT DE با پیشی گرفتن از دویچه وله ( داده های RT DE) و دیگر رسانه های آلمانی در جایگاه چهارم از نظر نفوذ در میان رسانه های آلمانی زبان قرار گرفت.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала