شباهت بی‌نظیر و ترسناک سر رباتیک به انسان +ویدئو

© AP Photo / Josh ReynoldsРобот Boston Dynamics Atlas во время демонстрации в компании в Уолтеме, штат Массачусетс
Робот Boston Dynamics Atlas во время демонстрации в компании в Уолтеме, штат Массачусетс - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.12.2021
اشتراک
سر رباتیک انسان‌نما با لبخندی مرموزانه به دوربین چشمک می‌زند.
به گزارش اسپوتنیک، به تازگی ویدئویی از سر یک ربات انسان‌نما منتشر شده که شباهت بی‌نظیر این ربات به سر واقعی انسان دارد و این موضوع با واکنش کاربران فضای مجازی همراه شده است. در این ویدئو دیده شده حرکات این سر رباتیک آنقدر واقعی و طبیعی‌ است که کمی ترسناک به نظر می‌آید. این سر رباتیک که سازندگانش آن را "آدران" نام نهادند ۲۲ عملگر مکانیکی دارد که برای آن امکان حرکت دادن چشم‌ها و دهان را مشابه یک انسان واقعی ممکن ساخته است.
حرکت این ربات از نظر کاربران عجیب و ترسناک است زیرا در قسمت‌هایی از این ویدئو این ربات به آرامی و مرموزانه با لبخندی به دوربین‌ چشمک زده است، این ربات همچنین فکش را تکان داده و حتی پوزخند می‌زند. تعدادی از کاربران با نگاه کردن به این ویدئو می‌ترسند و بیان می‌کنند جایگزینی ربات با انسان می‌تواند در آینده مشکلات بسیاری را به وجود آورد.
کاربرانی اما بر این باورند ورود ربات‌ها به زندگی روزمره انسان‌ها کمک شایانی می‌کند آن‌ها معتقدند ربات‌ها بدون احساس خستگی می‌توانند بی‌وقفه کار کنند و حتی از پس کارهای بسیار سنگین که از توان انسان خارج است برآیند. برخی از کاربران نگران از دست دادن شغل خود هستند و معتقدند با روی کار آمدن ربات‌های انسان‌نما دیگر بازار کار نیازی به آن‌ها و تخصص حرفه‌ای‌شان ندارد. جمعی از کاربران نیز دلیل ترسناک بودن این ربات را نبودن روح خداوند و زندگی عنوان می‌کنند آن‌ها می‌گویند ربات انسان‌نما شبیه به انسان‌های شرور است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала