زاخارووا: روسیه امیدوار است توافقات میان ایران و آژانس به مذاکرات هسته ای وین کمک کند

© Sputnik / Evgenya Novozhenina /  مراجعه به بانک تصاویر زاخارووا: روسیه امیدوار است توافقات میان ایران و آژانس به مذاکرات هسته ای وین کمک کند
زاخارووا: روسیه امیدوار است توافقات میان ایران و آژانس به مذاکرات هسته ای وین کمک کند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.12.2021
اشتراک
ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در سخنانی در خصوص برجام گفت که مسکو انتظار دارد که توافقات بین آژانس و ایران به مذاکرات برای بازگشت به توافق هسته ای کمک کند.
به گزارش اسپوتنیک، ماریا زاخارووا در کانال تلگرام وزارت خارجه روسیه در اظهاراتی در خصوص مذاکرات وین بیان داشت: "ما از این توافق‌ها استقبال می‌کنیم. ما از تمایل دوجانبه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و ایران برای ادامه همکاری در چارچوب توافق جامع پادمان و مطابق با الزامات برنامه جامع اقدام مشترک برای حل و فصل برنامه هسته‌ای ایران و با توجه به قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل متحد، حمایت می‌کنیم.". وی در ادامه بیان داشت که اخبار خوب اکنون بیش از هر زمان دیگری برای تحریک روند ادامه مذاکرات از سر گرفته شده در وین در 29 نوامبر برای برقراری مجدد اجرای کامل برجام مهم و حیاتی است.
معاون دبیرکل سازمان ملل متحد: از ایران می خواهیم اقدامات مغایر با برجام را لغو کند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.12.2021
معاون دبیرکل سازمان ملل متحد: از ایران می خواهیم اقدامات مغایر با برجام را لغو کند
پیشتر مقامات ایرانی به طور داوطلبانه به آژانس بین المللی انرژی اتمی اجازه دادند تا دوربین های تاسیسات کرج را تعویض کند. فیلم های ضبط شده توسط دوربین‌ها همچنان به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی منتقل نمی‌شود و در اختیار سازمان انرژی اتمی ایران باقی خواهد ماند. از سوی دیگر، مجید تخت روانچی نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد گفت، پیشنهادات ما در وین کاملاً منطبق با مفاد برجام و قطعنامه 2231 است. مجید تخت روانچی در نشست شورای امنیت گفت: "ایران مصمم است تمام تلاش خود را برای احیای برجام، به همان شکلی که بوده، بکار بندد. پیشنهادات ما در وین کاملاً منطبق با مفاد برجام و قطعنامه 2231 است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала