استقبال سازمان ملل از تعامل ایران با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی

© AFP 2023 / Drew Angerer/Getty Imagesشورای امنیت سازمان ملل متحد
شورای امنیت سازمان ملل متحد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.12.2021
اشتراک
سازمان ملل از اقدام داوطلبانه جمهوری اسلامی ایران برای تعامل با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی استقبال کرد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از فارس، فرحان حق، معاون سخنگوی دبیرکل سازمان ملل در جمع خبرنگاران در پاسخ به سؤالی درباره واکنش این نهاد بین‌المللی به توافق اخیر ایران و آژانس گفت: ما با همکاران خود در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در تماس هستیم و آن‌ها در حال بررسی این پاسخ هستند و در وهله اول منتظر می‌مانیم ببینیم که واکنش آن‌ها چیست. اما از منظر ما، قطعاً ما از هرگونه تلاش ایران برای تعامل سازنده با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی استقبال می‌کنیم.
وی در ادامه افزود: ما از ایران می‌خواهیم که تمام جنبه‌های هسته‌ای برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) را رعایت کند و مطمئناً از آنها می‌خواهیم که به طور کامل با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی همکاری کنند.
تخت‌ روانچی: برجام باید بطور کامل احیاء و اجرا شود - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.12.2021
تخت‌ روانچی: برجام باید بطور کامل احیاء و اجرا شود
معاون سخنگوی دبیرکل سازمان ملل بار دیگر در پاسخ به سؤالی در ارتباط با موضع سازمان ملل در خصوص لزوم رفع تحریم‌های آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران گفت: معاون دبیرکل سازمان ملل (رزماری دیکارلو) و دبیرکل سازمان ملل به صراحت بیان کرده‌اند که از ایالات متحده درخواست کرده‌اند که تحریم‌ها را همانطور که در برجام ذکر شده است رفع کنند یا برای آن معافیت قائل شوند و معافیت‌های مربوط به معاملات نفتی با ایران را تمدید کنند.
فرحان همچنین ادامه داد: وی (ریکاردو) همچون دبیرکل سازمان ملل از ایران درخواست کرده است تا گام‌هایی را که برداشته و سازگار با تعهدات هسته‌ای این کشور ذیل برجام نیست، متوقف کند و به حالت اول بازگرداند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала