گفتگوی آنلاین پوتین با رهبر چین + جزئیات

© Sputnik / Mikhail Metzel / POOL  /  مراجعه به بانک تصاویر گفتگوی آنلاین پوتین با رهبر چین + جزئیات
گفتگوی آنلاین پوتین با رهبر چین + جزئیات - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.12.2021
اشتراک
ولادیمیر پوتین و شی جین پینگ، رهبران روسیه و چین از طریق ارتباط ویدیویی گفتگو کردند.
به گزارش اسپوتنیک، گفتگوی آنها یک ساعت و نیم طول کشید. سران روسیه و چین در بخش علنی این مذاکرات درباره گفت‌وگوهای دوجانبه صحبت کرده و در حین آن به دستور کار بین‌المللی نیز پرداختند.
پوتین در ابتدای اینجلسه گفت: "خوشحالم که این فرصت را دارم که با شما ارتباط مستقیم داشته باشم. <...> من روابط (ما) را الگوی واقعی همکاری بین دولتی در قرن بیست و یکم می دانم."
سفینه پروگرس ام اس روسیه 21 دسامبر به فضا پرتاب می شود - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.12.2021
یک ژنرال آمریکایی: چین و روسیه هر روز اهداف فضایی ما را می زنند
رئیس جمهوری خلق چین به نوبه خود از رئیس جمهور روسیه به دلیل مقابله ویبا تلاش ها برای ایجاد شکاف بین مسکو و پکن تشکر کرد و همچنین به افزایش تعداد پروژه های مشترک و افزایش تجارت اشاره کرد.
پوتین با سخنان رهبر چین موافقت کرده و گفت:" در دوره بین ژانویه تا نوامبر سال جاری، تجارت دوکشوربا 31 درصد افزایش به 123 میلیارد دلار رسیده است. رکورد قبل از همه گیری در سال 2019 شکسته شده است. در آینده نزدیک، طبق توافقات، از مرز 200 میلیارد عبور خواهیم کرد".
وی همچنین چین را مرکز بین المللی تولید واکسن های روسی اسپوتنیک وی و اسپوتنیک لایت خواند و گفت: قراردادهایی برای تولید بیش از 150 میلیون دوز واکسن با شش سازنده چینی امضا شده است.
طرفین ابراز امیدواری کردند که در ماه فوریه یک دیدار شخصی داشته باشند و در مراسم افتتاحیه بازی های المپیک زمستانی در پکن شرکت کنند. رئیس جمهور روسیه گفت که شکی ندارد که این رویدادورزشی در بالاترین سطح سازماندهی خواهد شد.
پس از سخنان افتتاحیه، مذاکرات دو رهبر پشت درهای بسته ادامه یافت.
اجلاس قبلی رهبران روسیه و چین نیز به صورت آنلاین برگزار شده بود . این رویداد در 28 ژوئن و همزمان با بیستمین سالگرد امضای معاهده روسیه و چین در مورد حسن همجواری، دوستی و همکاری برگزار شد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала