نماینده مجلس ایران خبر از افزایش یارانه نقدی داد

CC BY 4.0 / IRNA / نماینده مجلس ایران خبر از افزایش یارانه نقدی داد
نماینده مجلس ایران خبر از افزایش یارانه نقدی داد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.12.2021
اشتراک
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس ایران: دولت برای حذف ارز 4200 تومانی 100 هزار میلیارد تومان در نظر گرفته تا با حذف ارز 4200 تومانی یارانه به دهک‌های اول تا هفتم پرداخت کند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، جعفر قادری، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس ایران با اشاره به جزئیات لایحه بودجه 1400 گفت:‌ در بخش مالیات‌ها، دولت معافیت‌های مالیاتی را افزایش داده و مافیات مالیاتی برای کارکنان 5 میلیون تومان در نظر گرفته شده است، پس از نظر مالیاتی فشاری بر مجموعه و گروهی وارد نمی‌شود.
این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس ایران درباره حذف ارز 4200 تومانی در بودجه اظهار کرد: دولت ارز 4200 تومانی را به جز گندم و دارو حذف کرده است، پس قیمت نان و دارو تغییر نمی‌کند. درست است که نانوا آرد را با قیمت آزاد خریداری می‌کند اما عملا با قیمت قبلی می‌فروشد و مابه‌التفاوت را از دولت می‌گیرد پس تفاوتی به حال مصرف‌کننده ایجاد نشده و فقط از اتلاف گندم و نان و روانه شدن آن به سمت دامداری‌ها جلوگیری می‌شود.
قادری افزود: دولت برای حذف ارز 4200 تومانی 100 هزار میلیارد تومان در نظر گرفته تا با حذف ارز 4200 تومانی یارانه به دهک‌های اول تا هفتم پرداخت کند. چهار دهک اول ماهانه حدود 120 هزار تومان و سه دهک بعدی ماهانه حدود 90 هزار تومان مازاد بر یارانه قبلی دریافت می‌کنند.
وی مجددا گفت: دولت ارز 4200 تومانی را حذف کرده اما به جای آن حدود 100 هزار میلیارد تومان یارانه جدید پرداخت می‌شود پس نگرانی از بابت حذف ارز 4200 تومانی وجود ندارد، چون دولت آن را در جای دیگر پرداخت می‌کند و قدرت خرید مردم حفظ می‌شود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала