مقام ایرانی: بیش از 70 درصد جمعیت کشور دو دوز واکسن کرونا تزریق کرده اند

© AFP 2023 / Joseph Preziosoبیش از 70 درصد مردم ایران دو دوز واکسن کرونا تزریق کرده اند
بیش از 70 درصد مردم ایران دو دوز واکسن کرونا تزریق کرده اند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.12.2021
اشتراک
رئیس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت ایران: پس از تزریق سه دوز واکسن کرونا، ایمنی بدن در برابر این ویروس به 90 درصد می رسد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری فارس، محمد مهدی گویا، رئیس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت ایران بر اهمیت واکسیناسیون نوبت سوم و تاثیر آن بر مهار سویه اومیکرون تاکید کرد و گفت: تزریق نوبت سوم واکسن ایمنی بدن در برابر ویروس کرونا را به 90 درصد می رساند.
وی گفت: واکسیناسیون نوبت سوم مکمل واکسیناسیون دو نوبت قبلی است و برای همه مردم عزیز کشورمان الزامی است که نوبت سوم واکسن کرونا را تزریق کنند.
رئیس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت ایران: با تزریق نوبت سوم میزان ایمنی در برابر این ویروس در اکثریت قریب به اتفاق موارد به بالاتر از 90 درصد می رسد.
گویا افزود: آنچه مهم است این است که شناخت ما از این ویروس روز به روز بیشتر شود و بتوانیم راه های سرایت آن را کنترل کنیم و بیماری که ایجاد می کند را به بهترین شکل ممکن درمان کرده و قدرت سرکشی آن را کاهش دهیم. وی ادامه داد: یکی از مهم ترین سلاح های بشر برای مقابله با این ویروس واکسیناسیون سراسری است. تجربه دنیا و کشور ما نشان داده است هر قدر پوشش واکسیناسیون بالاتر باشد سرایت بیماری می تواند کمتر شده و مرگ و میر بیماری کاهش می یابد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала