دانشمندان درصد ناقلان بدون علامت کرونا را مشخص کردند

© Photo / IRNAدانشمندان سهم ناقلان بدون علامت کرونا را مشخص کردند
دانشمندان سهم ناقلان بدون علامت کرونا را مشخص کردند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.12.2021
اشتراک
دانشمندان دانشگاه پکن: 40 درصد از مبتلایان به کووید-19 ناقلان بدون علامت هستند.
به گزارش اسپوتنیک، دانشمندان دانشگاه پکن دریافته‌اند که در میان افرادی که تایید شده است که به کووید-19 مبتلا شده اند، حدود 40 درصد ناقلان بدون علامت کرونا هستند. این تحقیق در مجله JAMA Network Open منتشر شده است.
کارشناسان با مطالعه نتایج 95 مقاله علمی به این نتیجه رسیدند که از هر 5 نفر مبتلا به این بیماری، دو نفر بدون علامت هستند. مطالعات متقاطع، کوهورت و سری موردی در این بررسی گنجانده شد. در مجموع، این مطالعه بیش از 29 میلیون نفر را تحت پوشش قرار می دهد.
خاطرنشان می شود که درصد کل موارد بدون علامت در بین جمعیت مورد آزمایش 0.25 درصد بوده است. ساکنان خانه های سالمندان (4.52 درصد)، مسافران هوایی و کشتی های کروز (2.02 درصد)، کارکنان مراقبت های بهداشتی و بیماران بیمارستان های عمومی (0.4 درصد) و زنان باردار (2.34 درصد) به طور جداگانه مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. در میان افرادی که به ویروس کرونا مبتلا شده بودند، 40.5 درصد ناقلان بدون علامت بودند.
به گفته دانشمندان، بیشتر بیماران به بخش های پزشکی برای کمک مراجعه نکردند و از طریق دمای بدنشان نیز قابل تشخیص نبودند. محققان عقیده دارند که احتمال دارد درصد ناقلان بدون علامت کرونا در واقع بسیار بیشتر باشد.
محققان گفتند: وجود درصد بالای افراد بدون علامت نشان دهنده خطر بالقوه انتقال این ویروس در جوامع است. به گفته آنها، غربالگری بیماران بدون علامت، به ویژه در کشورها و مناطقی که قبلاً با موفقیت شیوع SARS-CoV-2 را کنترل کرده‌اند، ضروری است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала