تخت‌ روانچی: برجام باید بطور کامل احیاء و اجرا شود

CC BY 4.0 / Tasnim news agency / تخت‌ روانچی: برجام باید بطور کامل احیاء و اجرا شود
تخت‌ روانچی: برجام باید بطور کامل احیاء و اجرا شود - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.12.2021
اشتراک
نشست شورای امنیت سازمان ملل برای بررسی دوازدهمین گزارش دبیر کل سازمان ملل درباره اجرای قطعنامه ۲۲۳۱ در خصوص برجام همزمان با برگزاری مذاکرات برگزار شد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، در جلسه شورای امنیت که با موضوع برجام برگزار شد، مجید تخت روانچی سفیر و نماینده دائم ایران نزد سازمان ملل گفت: این که امروز شورای امنیت موضع ثابت خود را که "برجام باید بطور کامل احیاء و اجرا شود" دوباره تکرار کرد مایه دلگرمی است. ما امروز از ارائه پیش شرط یا شرط جدید صحبت نمی‌ کنیم‎؛ ما از همان شرایط مندرج در برجام و قطعنامه ۲۲۳۱ سخن می‌ گوییم.
تخت روانچی تاکید کرد: بدون برآورده شدن کامل این شرایط، برجام برای مردم ایران بی‌ فایده است. ما حدود چهار سال است که به طور کامل از حقوق و مزایای خود تحت برجام محروم شده‌ایم. برخی دولت‌ ها فریبکارانه سعی می‌کنند اصرار ما بر احیای کامل و قابل راستی‌ آزمایی حقوقمان را به عنوان یک اقدام غیرسازنده و انعطاف‌ ناپذیر معرفی کنند.
اقدامات ما ماهیتی جبرانی دارد و در تطابق کامل با تعهدات ما تحت پیمان منع گسترش سلاح‌ های هسته‌ای و موافقتنامه پادمان است.
آمریکا برای لغو تحریم‌های مغایر با برجام علیه ایران آماده است  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.12.2021
آمریکا برای لغو تحریم‌های مغایر با برجام علیه ایران آماده است
نماینده اتحادیه اروپا نیز در این نشست ابراز امیدواری کرد که مذاکرات به سمت دلخواه پیش برود.
نماینده اتحادیه اروپا همچنین از استخراج اورانیوم بالای ۲۰ درصدی ایران ابراز نگرانی و ادعا کرد این اقدام مغایر توافق هاست.
وی مدعی آمادگی برای اجرای کامل برجام شد و همینطور از خروج آمریکا ابراز ناامیدی کرد.
نماینده اتحادیه اروپا از ایران خواست از اقداماتی که مغایر قطعنامه ۲۲۳۱ به شمار می‌آید اجتناب کند.
سفیر فرانسه در سازمان ملل در نشست شورای امنیت این سازمان با موضوع برجام گفت: رویکرد دیپلماسی درباره برجام هنوز هم روی میز است.
وی مدعی شد: ایران درخواست‌ های حداکثری فراتر از برجام را مطرح می‌کند. فعالیت‌ های هسته‌ای ایران هیچ زمان تا این اندازه پیشرفته نبوده است.
سفیر روسیه در سازمان ملل در سخنانی آمریکا را مقصر وضعیت فعلی مذاکرات که آرام و دشوار پیش می رود دانست و گفت: اعتراض طرف‌ های غربی به اینکه ایران یک جانبه به برجام عمل نمی‌کند، اشتباه است.
وی تاکید کرد: موضوعات خارج از برجام مثل کمک ایران به یمن را نباید به برجام ربط داد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала