تخت روانچی: این حق مسلم ایران است که به برنامه موشکی خود ادامه دهد

© Photo / IRNAتخت روانچی: این حق مسلم ایران است که به برنامه موشکی خود ادامه دهد
تخت روانچی: این حق مسلم ایران است که به برنامه موشکی خود ادامه دهد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.12.2021
اشتراک
نماینده دائم جمهوری اسلامی در سازمان ملل متحد، اذعان کرد: مقامات ایرانی به توسعه برنامه های موشکی و فضایی خود ادامه خواهند داد، زیرا این حق مسلم تهران است.
روز سه شنبه مجید تخت روانچی نماینده دائم جمهوری اسلامی در سازمان ملل متحد اعلام کرد: ما به فعالیت های خود در زمینه موشک های بالستیک و پرتاب فضاپیماها ادامه خواهیم داد که برای تضمین منافع ما در حوزه های امنیتی و اجتماعی-اقتصادی ضروری است. توسعه برنامه موشکی متعارف حق مسلم کشور است.
آمریکا برای لغو تحریم‌های مغایر با برجام علیه ایران آماده است  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.12.2021
آمریکا برای لغو تحریم‌های مغایر با برجام علیه ایران آماده است
وی افزود: تهران به رد هرگونه تلاش برای تحریف تفسیر مفاد قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل و تمایل به مشاهده نقض مفاد آن در ارتباط با پرتاب موشک ادامه خواهد داد. پرتاب موشک های بالستیک و فضاپیماها اصلا موضوع قطعنامه ۲۲۳۱ نیست.
هفتمین دور مذاکرات بر سر توافق هسته ای ایران و لغو تحریم های واشنگتن علیه تهران در ۲۹ نوامبر در وین آغاز شد و در ۳ دسامبر به حالت تعلیق درآمد، شرکت کنندگان اروپایی قبل از ادامه گفتگو برای رایزنی های بیشتر به کشورهای خود بازگشتند. در ۹ دسامبر مرحله دیگری اتفاق افتاد که در آن جمهوری اسلامی ایران پیش نویس توافقنامه تمدید توافق هسته ای را در قالب دو سند در مورد لغو تحریم های آمریکا و مسائل مربوط به برنامه هسته ای به طرفین ارائه کرد.
در نشست‌ های وین، چشم‌انداز بازگشت کامل به انطباق با مفاد برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) مورد بحث قرار گرفت. این توافقنامه توسط "پنج" دائمی شورای امنیت سازمان ملل متحد و آلمان با ایران در سال ۲۰۱۵ به منظور عبور از بحران برنامه هسته ای این کشور امضا شد. دونالد ترامپ رئیس جمهور قبلی آمریکا در سال ۲۰۱۸ تصمیم گرفت از برجام خارج شود. جو بایدن، رئیس کنونی دولت آمریکا، بارها آمادگی خود را برای بازگشت ایالات متحده به توافق هسته ای با تهران اعلام کرده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала