استرالیا 122 میلیارد دلار برای زیردریایی های اتمی هزینه می کند

© AFP 2023 / HO/US Navyاسترالیا 122 میلیارد دلار برای زیردریایی های اتمی هزینه می کند
استرالیا 122 میلیارد دلار برای زیردریایی های اتمی هزینه می کند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.12.2021
اشتراک
اسپوتنیک با استناد به تحلیل موسسه استرالیایی سیاست استراتژیک گزارش می دهد ایجاد ناوگان زیردریایی اتمی ساخت خود 122 میلیارد دلار برای استرالیا هزینه خواهد داشت.
در سند منتشره آمده است:"کارخانه جدید عظیم خواهد بود و احتمالاً بزرگترین و پیچیده‌ترین کارخانه ای است که استرالیا تا به حال تأسیس کرده است. چالش‌ها، هزینه‌ها و ریسک ها بسیار زیاد خواهد بود و حداقل دو دهه طول می‌کشد تا استرالیا واقعاً توانمندی های نظامی خود را با ساخت زیردریایی‌های هسته‌ای تقویت کند".
توافق آمریکا، ژاپن، استرالیا و هند در خصوص همکاری در زمینه امنیت سایبری  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.09.2021
توافق آمریکا، ژاپن، استرالیا و هند در خصوص همکاری در زمینه امنیت سایبری
طبق نتیجه گیریهای تحلیلگران زیردریایی های هسته ای به استرالیا مزیت استراتژیک در اقیانوس آرام خواهد داد. کارشناسان پیش بینی می کنند که افزایش تنش های ژئوپلیتیکی در منطقه تا سال 2050 رخ نخواهد داد".
در ماه سپتامبر، دیمیتری بولتنکوف، کارشناس نظامی روس ضمن تفسیر ایجاد اتحاد دفاعی "آئوکوس" (AUKUS) اعلام کرد لغو قرارداد با فرانسه برای ساخت زیردریایی‌های Shortfin Barracuda Block 1A به نفع زیردریایی های آمریکایی (ویرجینیا) یا بریتانیایی (Astute) برای استرالیا مفید است چون زیردریایی های غیر هسته ای از نظر کارایی به خوبی زیردریایی های اتمی پایین تر نیستند.
طرفین در چارچوب ائتلاف AUKUS که در همان ماه توسط استرالیا، بریتانیا و ایالات متحده اعلام شد، قصد داشتند فناوری‌های دفاعی با یکدیگر مبادله کنند و از جمله کانبرا فناوری های زیردریایی هسته ای را از واشنگتن یا لندن دریافت خواهد کرد. در همان زمان، قرارداد ساخت زیردریایی های غیرهسته ای توسط پاریس برای کانبرا فسخ شد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала