وزارت خارجه روسیه اظهارات کاخ سفید درباره اعزام نیرو به اروپا را محکوم کرد

© Sputnik / Iliya Pitalev /  مراجعه به بانک تصاویر وزارت خارجه روسیه اظهارات کاخ سفید درباره اعزام نیرو به اروپا را محکوم کرد
وزارت خارجه روسیه اظهارات کاخ سفید درباره اعزام نیرو به اروپا را محکوم کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.12.2021
اشتراک
سرگئی ریابکوف معاون وزیر امور خارجه گفت که اظهارات کاخ سفید در مورد اعزام احتمالی پرسنل نظامی به اروپای شرقی به فوبیاهای ضد روسیه و احساسات بدخواهانه در کی یف دامن می زند.
پیش از این، جن ساکی سخنگوی رئیس جمهور آمریکا، گفته بود که کاخ سفید در حال بررسی امکان اعزام نیرو به اروپای شرقی در صورت تشدید اوضاع در اطراف اوکراین است.
ریابکوف خاطرنشان کرد که سخنان نماینده کاخ سفید در درجه اول با هدف تحریک احساسات بدخواهانه در کی یف، تحریک فوبیای ضد روسیه و رویکردهای کشورهایی است که خود را "خط مقدم" اعلام کرده اند.
پیش از این، ولادیمیر پوتین رئیس‌ جمهور روسیه در جریان مذاکرات آنلاین، همتای آمریکایی خود جو بایدن را از عدم پایبندی اوکراین به توافقنامه‌ های مینسک و خرابکاری در توافقنامه‌ ها مطلع کرد و همچنین خاطرنشان کرد که ناتو تلاش‌ های خطرناکی برای تسخیر خاک اوکراین و پتانسیل نظامی خود را در مرزهای روسیه تقویت می کند.
پوتین روز دوشنبه در طی گفتگوی تلفنی با بوریس جانسون نخست‌ وزیر بریتانیا، بار دیگر به "توسعه" نظامی فعال خاک اوکراین توسط کشورهای ناتو اشاره کرد که امنیت روسیه را تهدید می‌کند.
دیمیتری پسکوف دبیر مطبوعاتی ریاست جمهوری، خاطرنشان کرد که تشدید تنش اطلاعاتی پیرامون تحرکات ارتش روسیه به منظور شیطان جلوه دادن بیشتر ارتش روسیه و قرار گرفتن خود به عنوان طرف متجاوز احتمالی انجام می شود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала