واکنش نماینده آمریکا در سازمان ملل به توافق در برجام

© AP Photo / Pablo Martinez Monsivaisواکنش نماینده آمریکا در سازمان ملل به توافق در برجام
واکنش نماینده آمریکا در سازمان ملل به توافق در برجام - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.12.2021
اشتراک
گرینفیلد: حصول توافق در برجام اگر ایران حسن نیت نشان دهد، امکان‌پذیر می باشد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایلنا، لیندا توماس گرینفیلد، نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد، در نشست شورای امنیت درباره قطعنامه 2231 شورای امنیت، دستیابی به توافق در خصوص برجام را امکان‌پذیر دانست.
وی افزود: "چنانچه ایران حسن نیت را در گفت‌وگوهای وین در پیش بگیرد، می‌توانیم در مورد بازگشت متقابل به برجام به سرعت به تفاهم برسیم و آن اجرا کنیم".
گرینفیلد با تکرار برخی ادعاها ایران را به اتخاذ مواضعی مبهم و غیرسازنده در مذاکرات وین متهم کرده و گفت که نمی‌توانیم اجازه دهیم که ایران هم‌زمان با اتلاف وقت در مذاکرات دیپلماتیک، برنامه هسته‌ای خود را پیش ببرد.
وی با اشاره به شش دور مذاکره قبلی که تا ماه ژوئن انجام شده بود، گفت که در این مذاکرات، پیشرفت قابل توجهی داشتیم و همه طرف‌ها تصمیم‌های دشواری گرفتند. همانطور که همه اعضای 1+5 بر سر آن اتفاق نظر دارند، نتیجه این مذاکرات تنها مبنای ممکن برای رسیدن به نتیجه است. اما اکنون ایران به دنبال بازنگری در توافق‌های حاصل‌شده طی شش دور مذاکره قبلی است.
این مقام آمریکایی در ادامه ادعاهای خود افزود که زمان بسیار اندکی باقی مانده است، اما ادامه پیشرفت‌های هسته‌ای ایران و عدم فوریت آنها در مذاکرات، مزایای بازگشت به برجام را از بین می‌برد. همچنین سرعت این پیشرفت‌ها، پرسش‌هایی را درباره نیات ایران ایجاد می‌کند.. وی همچنین گفت که اقدام‌های ایران هیچ اهرمی برای ایران در مذاکرات ایجاد نمی‌کند و تنها نگرانی ما از فعالیت‌های ایران را تشدید می‌کند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала